W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Kadrowo Organizacyjna

mł. kpt. Łukasz Linkner - Kierownik sekcji

tel. 47 732 94 57

fax. 47 732 94 82

 

Karolina Maciejewska - referent

tel. 47 732 94 57

fax. 47 732 94 82

 

Do zadań sekcji kadrowo-organizacyjnej należy w szczególności:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej Komendanta Powiatowego,
  2. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w Komendzie Powiatowej,
  3. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w Komendzie Powiatowej,
  4. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy Powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
  5. współpraca z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy ds. Finansowych w zakresie planowania i realizacji środków na uposażenia i inne świadczenia pieniężne strażaków oraz wynagrodzenia i inne świadczenia pracowników cywilnych,
  6. przygotowywanie wniosków dotyczących awansów, odznaczeń i wyróżnień,
  7. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów Komendy Powiatowej,
  8. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej,
  9. planowanie i rozliczanie czasu służby strażaków systemu codziennego,
  10. nadzór nad prawidłowym planowaniem i rozliczaniem czasu służby strażaków systemu zmianowego w Wydziale Operacyjnym oraz w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej,
  11. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego,
  12. planowanie, organizacja, nadzór i realizacja szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego funkcjonariuszy codziennego rozkładu czasu służby
    i pracowników cywilnych,
  13. prowadzenie zajęć szkoleniowych podczas szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych w ramach szkoleń na poziomie podstawowym oraz szkoleń na poziomie dowódczym,
  14. zapewnienie strażakom i pracownikom cywilnym obsługi w zakresie spraw socjalno-bytowych,
  15. nadzór nad prawidłowością przyznawania dopłaty do wypoczynku strażakom
    i pracownikom cywilnym,
  16. nadzór nad planowaniem, rozliczaniem i ewidencja urlopów strażaków
    i pracowników cywilnych,
  17. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Powiatowej,
  18. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Powiatowego,
  19. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych Komendanta Powiatowego,
  20. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w Komendzie Powiatowej,
  21. nadzór nad przestrzeganiem przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej),
  22. ewidencjonowanie pieczęci i stempli, prowadzenie rejestru oraz nadzór nad prawidłowością ich użytkowania,
  23. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  24. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Powiatowej,
  25. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej,
  26. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla Komendy Powiatowej,
  27. zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy Powiatowej,
  28. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Powiatowego,
  29. prowadzenie spraw związanych z rejestrowaniem i wyrejestrowaniem pracowników oraz członków ich rodzin z ubezpieczenia społecznego
    i zdrowotnego,
  30. prowadzenie archiwum Komendy Powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów,
  31. nadzór nad realizacją zagadnień z zakresu kontroli zarządczej.
  32. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej,
  33. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  34. sporządzanie i przedstawianie Komendantowi Powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia funkcjonariuszy i pracowników oraz poprawę warunków służby i pracy,
  35. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku służby i pracy,
  36. przedstawianie Komendantowi Powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań
    i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku służby i pracy,
  37. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  38. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych funkcjonariuszy i pracowników,
  39. uczestniczenie w pracach powołanej przez Komendanta Powiatowego komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
{"register":{"columns":[]}}