Dostęp do informacji publicznej
Dostęp do informacji publicznej
Sprawy dotyczące dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
Podstawowe informacje o działalności Komendy Powiatowej PSP w Wieliczce są zamieszczone na stronie podmiotowej Komendy Powiatowej PSP w Wieliczce oraz w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszej Komendy.
Zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Złożenie wniosku
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony:
- elektronicznie – na adres e-mail tutejszej komendy: kppspwieliczka@malopolskie.straz.gov.pl
- elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP
- listownie na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wieliczce
ul. Powstania Styczniowego 6, 32-020 Wieliczka
tel. +48 47 831 77 00
Terminy
Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Komendy Powiatowej PSP w Wieliczce .
Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Komenda Powiatowa PSP w Wieliczce to uniemożliwiają.
Opłaty
W przypadku, gdyby Komenda Powiatowa PSP w Wieliczce ponieść miała dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, od wnioskodawcy może zostać pobrana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W tej sytuacji, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony przez Komendę Powiatową PSP w Wielicze o wysokości opłaty.
Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy – ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku dostępem do informacji publicznej:
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W ZWIĄZKU Z ROZPATRYWANIEM WNIOSKU DOT. UDZIELENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej RODO) informujemy, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Wieliczce (32-020 Wieliczka, ul. Powstania Styczniowego 6, tel. +48 47 831 77 00, e-mail: kppspwieliczka@malopolskie.straz.gov.pl).
- W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wieliczce wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (e-mail: daneosobowe@ malopolskie.straz.gov.pl ).
- Pani/a dane osobowe kontaktowe będą przetwarzane w celu realizacji wniesionego wniosku[1], na podstawie Ustawy
z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego z późn. zmianami. - Odbiorcą Pani(a) danych osobowych są te podmioty, którym dane mogą być przekazywane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
- Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Pani(a) dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z wymogów archiwalnych określonych
w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej tj. min. 5 lat. - Posiada Pani(-) prawo: żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- Posiada Pani(-) prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Panią(a) danych kontaktowych (co najmniej adres korespondencyjny lub adres e-mail, na który ma zostać przesłana odpowiedź na złożony wniosek) jest dobrowolne, ale umożliwia realizację złożonego wniosku.
- Przetwarzanie podanych przez Panią(-) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.