Tytuł/stanowisko: Ekspert ds. medialnych
Prokurator Krajowy ogłasza konkurs na staż urzędniczy na stanowisko eksperta ds. medialnych w Biurze Prokuratora Krajowego w Prokuraturze Krajowej w trybie art. 3b ust. 1-5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577).
Informacje o ofercie
wymiar etatu: 1
liczba stanowisk pracy: 1
miejsce wykonywania pracy: Warszawa
- Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U.
z 2018 r., poz. 577) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze. Na podstawie art. 3 ust. 3 ww. ustawy od obowiązku odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską. Właściwy prokurator może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę, wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganym programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji
i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod
i technik pracy biurowej (art. 3a ust. 2 ww. ustawy).
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Prokuraturze Krajowej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Zakres obowiązków
Główne obowiązki:
- pomoc ekspercka i doradcza przy wykonywaniu czynności mających na celu zapewnienie obsługi Prokuratury Krajowej, Wydziałów Zamiejscowych oraz jednostek podległych,
w zakresie kontaktów z mediami; - doradztwo w zakresie wskazywania i wyboru optymalnych form i metod przekazywania środkom masowego przekazu informacji o działalności prokuratury;
- przygotowywanie materiałów medialnych i informacji dotyczących pracy Prokuratury Krajowej, Wydziałów Zamiejscowych oraz jednostek podległych;
- pomoc w kreowaniu medialnego wizerunku Prokuratury Krajowej, Wydziałów Zamiejscowych oraz jednostek podległych;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe
i telewizyjne, a także materiały rozpowszechniane w innych środkach społecznego przekazu, dotyczące działalności Prokuratury Krajowej oraz jednostek podległych; - monitoring mediów w zakresie publikacji dotyczących Prokuratury;
- przygotowywanie projektów sprostowań oświadczeń oraz odpowiedzi na krytykę
i interwencję prasową; - przygotowywanie projektów komunikatów do opublikowania w środkach społecznego przekazu.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: mazowieckieWymagania
Kwalifikacje wymagane dla stanowiska eksperta:
- wykształcenie wyższe na poziomie studiów drugiego stopnia – preferowane humanistyczne.
Wymagania niezbędne do wykonywania ww. obowiązków:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
- nieposzlakowana opinia;
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwa skarbowe;
- przeciwko kandydatowi nie może być prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe; - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku eksperta ds. medialnych;
- co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w pracy dziennikarskiej, w sektorze medialnym, biurze prasowym lub w agencji PR na stanowisku związanym z obsługą medialno-komunikacyjną;
- znajomość przepisów prawa, niezbędnych do pracy na stanowisku będącym przedmiotem naboru tj. ustawy prawo prasowe, prawo o prokuraturze;
- komunikatywna znajomość języków obcych, preferowany język angielski;
- znajomość obsługi komputera w zakresie programów biurowych;
- znajomość struktury i zasad funkcjonowania Prokuratury;
- znajomość rynku mediów;
- znajomość obsługi social mediów;
- umiejętność redagowania komunikatów prasowych i informacji medialnych;
- umiejętność przygotowywania wystąpień publicznych;
- umiejętność pracy w warunkach stresu, pod presją czasu i w sytuacjach kryzysowych;
- umiejętność argumentowania prezentowanych stanowisk;
- umiejętność skutecznej komunikacji, planowania i organizacji pracy;
- odpowiedzialność, rzetelność, wysoka kultura osobista;
- łatwość nawiązywania kontaktów;
- umiejętność pracy w zespole;
- dyspozycyjność.
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny oraz kwestionariusz zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe (wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji;
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata, że przeciwko niemu nie jest prowadzone postępowanie
o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe; - kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego);
Kopie innych dokumentów i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.
Wzory oświadczeń oraz kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie dostępne do pobrania ze strony internetowej Prokuratury Krajowej.
Dokumenty należy przesłać drogą pocztową (lub złożyć bezpośrednio w Biurze Podawczym Prokuratury Krajowej) w terminie do dnia: 21 marca 2024 r.
na adres:
Prokuratura Krajowa
Biuro Kadr
ul. Postępu 3
02 – 676 Warszawa
z podaniem na kopercie konkurs sygn. 1001-9.1111.2.2024 na stanowisko eksperta
ds. medialnych w Biurze Prokuratora Krajowego w Prokuraturze Krajowej.
Inne informacje:
- Oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego,
w przypadku nadania dokumentów pocztą). - Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni
o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Krajowej. - Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu – (22) 12 51 388.
Oferujemy:
- trzynastą pensję zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz szeroki wachlarz świadczeń socjalnych;
- możliwość zakupu ubezpieczenia na życie, opieki medycznej oraz karty sportowej dla pracownika i członków rodziny;
- możliwość korzystania z pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych;
- możliwość udziału w szkoleniach wewnętrznych oraz zewnętrznych;
- parking dla rowerów.
Inne informacje:
- Oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego,
w przypadku nadania dokumentów pocztą). - Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni
o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Krajowej. - Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu – (22) 12 51 388.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: 221251388
- Adres: ul. Postępu 3, 02-676 Warszawa
Materiały
Załącznik nr 1Zalacznik-nr-1-zgoda_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik.docx 0.01MB Załącznik nr 2
Zalacznik-nr-2-oswiadczenie_o-zapoznaniu-sie-z-klauzula-informacyjna_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik_(1).docx 0.01MB Załącznik nr 3
Zalacznik-nr-3-oswiadczenia_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzednik.docx 0.01MB Załącznik nr 4
Zalacznik-nr-4-kwestionariusz_osoba-ubiegajaca-sie-o-zatrudnienie_urzedn.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 29.02.2024 10:37 Krzysztof Niemyjski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Niemyjski Krzysztof
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
KONKURS NA STANOWISKO EKSPERTA DO SPRAW MEDIALNYCH | 2.0 | 29.02.2024 10:38 Krzysztof Niemyjski |
KONKURS NA STANOWISKO EKSPERTA DO SPRAW MEDIALNYCH | 1.0 | 29.02.2024 10:37 Krzysztof Niemyjski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP