W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja do szkoły muzycznej II stopnia

Dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Grzegorza Fitelberga w Chorzowie zaprasza kandydatów do nauki w szkole muzycznej II stopnia w roku szkolnym 2023/2024.

Warunki rekrutacji

Do szkoły muzycznej II stopnia przyjmowani są kandydaci na podstawie egzaminu wstępnego, który obejmuje:

  • egzamin praktyczny, oraz
  • egzamin z kształcenia słuchu i ogólnej wiedzy muzycznej, w zakresie objętym podstawą programową kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego.

Egzamin praktyczny z gry na instrumencie

Kandydat do klasy pierwszej szkoły muzycznej II stopnia przygotowuje do egzaminu praktycznego następujące utwory muzyczne:

  • fortepian: inwencja dwu lub trzygłosowa, I cz. sonaty (allegro sonatowe), etiuda na biegłość obydwu rąk, gra a vista;
  • akordeon: etiuda, dwa dowolne utwory, gama równolegle i rozbieżnie;
  • gitara: etiuda, część sonaty / sonatiny lub temat z wariacjami, utwór dowolny;
  • skrzypce i altówka: gama, etiuda, utwór dowolny lub I / III cz. koncertu;
  • wiolonczela i kontrabas: gama, etiuda, utwór dowolny lub jedna część sonaty;
  • instrumenty dęte: jedna para gam, etiuda techniczna (wykonana z nut), utwór dowolny (wykonany z pamięci);
  • perkusja:
  1. werbel: dwa ćwiczenia (w tym jedno rudimentowe)
  2. ksylofon: para gam z elementami; etiuda i utwór dowolny (wykonane z pamięci)
  • śpiew: jedna pieśń kompozytora polskiego, jedna pieśń dowolna;

Terminy

Egzaminy wstępne do szkoły muzycznej II stopnia odbędą się:

29 maja - 12 czerwca 2023 r.

Wnioski i zaświadczenia

Wniosek o przyjęcie kandydata do klasy pierwszej szkoły muzycznej II stopnia w formacie .pdf należy pobrać na dysk twardy komputera, wypełnić elektronicznie wszystkie pola i zapisać zmiany. Dokument można podpisać elektronicznie lub własnoręcznie. Szczegółowa instrukcja dot. podpisywania wniosku znajduje się w Informatorze dla kandydatów (2023-2024) na str. 10.

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:

  • zaświadczenie lekarza POZ o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki w szkole muzycznej
  • opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat posiada)
  • zaświadczenie lekarza foniatry dodatkowo w specjalności wokalistyka *)

*) dolna granica wieku kandydata uwarunkowana jest ukształtowaniem aparatu głosowego do śpiewu zawodowego

 

Materiały

Wniosek o przyjęcie kandydata do klasy pierwszej PSM II stopnia
wniosek​_II​_st​_(2023).pdf 4.93MB
Zaświadczenie lekarza POZ
zaświadczenie​_lekarza​_POZ​_(2023).pdf 1.13MB

Egzamin kwalifikacyjny

Dopuszcza się możliwość ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy wyższej niż pierwsza. Dla takiego kandydata przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny, który ma na celu sprawdzenie czy predyspozycje i poziom umiejętności odpowiadają programowi klasy, do której kandydat ma być przyjęty.

Materiały

Wniosek o przyjęcie kandydata do klasy wyższej niż pierwsza PSM I i II stopnia
wniosek​_do​_klasy​_wyższej​_niż​_pierwsza​_I​_i​_II​_st​_(2023).pdf 9.30MB
Zaświadczenie lekarza POZ
zaświadczenie​_lekarza​_POZ​_(2023).pdf 1.13MB

Wyniki rekrutacji

Po przeprowadzeniu rekrutacji na terenie szkoły zostaną wywieszone dwie listy:

  • lista zakwalifikowanych / niezakwalifikowanych - 19 czerwca 2023 r.
  • lista przyjętych / nieprzyjętych - 1 sierpnia 2023 r.

 

Dodatkowych informacji udziela Pani mgr Irena Łuczak:

  • telefonicznie 798860543
  • mailowo rekrutacja@fitelberg.pl
  • stacjonarnie sala 9s po wcześniejszym umówieniu daty i godziny spotkania.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.03.2023 20:23 Szymon Gołąbek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Szymon Gołąbek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja do szkoły muzycznej II stopnia 1.0 27.03.2023 20:23 Szymon Gołąbek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}