W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

#EUChooseSafeFood odsłona druga – rozpoczyna się drugi rok wspólnej kampanii EFSA i GIS dotyczącej bezpieczeństwa żywności

30.09.2022

obraz przedstawia różnego rodzaju owoce i warzywa

Jaka jest różnica między terminem przydatności do spożycia a datą minimalnej trwałości? Jakich zasad higieny żywności należy przestrzegać w domu, żeby zapewnić bezpieczeństwo swojej rodzinie? Czy należy obawiać się substancji dodatkowych stosowanych do żywności? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez europejskich konsumentów, na które odpowiadaliśmy w ramach kampanii #EUChooseSafeFood, tłumacząc, jakie naukowe argumenty stoją za unijnym bezpieczeństwem żywności. Czerpiąc z zakończonej sukcesem pierwszej fazy projektu, w drugim roku kampanii omówimy szereg nowych tematów.  

Celem kampanii #EUChooseSafeFood jest pomoc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Kampania o zasięgu unijnym umożliwia konsumentom łatwy dostęp do praktycznych informacji przydatnych podczas kupowania i spożywania żywności – od pomocy przy czytaniu etykiet i informacji na temat substancji dodatkowych, do wskazówek na temat przygotowania i przechowywania produktów spożywczych. 10 sierpnia rozpoczął się drugi rok kampanii, w którym poruszany jest szereg nowych tematów interesujących konsumentów - takich jak suplementy diety, alergeny czy nowa żywność.

GIS i EFSA kontynuują swoją misję wspierania Europejczyków w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych, przedłużając projekt #EUChooseSafeFood o kolejny rok i wyjaśniając istotną rolę, jaką w bezpieczeństwie żywności odgrywa nauka i naukowcy.


Dzięki informacjom pozyskiwanym w trakcie kampanii konsumenci zyskują pewność podczas dokonywania zdrowych wyborów. To ważna inicjatywa, która zwiększa zaufanie konsumentów do unijnego systemu bezpieczeństwa żywności, opartego na podstawach naukowych. Nasza kampania pozwala także zacieśnić współpracę pomiędzy GIS a EFSA, organizacjami konsumenckimi, producentami żywności i społeczeństwem obywatelskim, budując zaufanie obywateli UE do produktów spożywczych, po które sięgają, bez względu na to, w którym europejskim kraju się znajdują - mówi Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny.

Kampania jest adresowana głównie do Europejczyków między 25 a 45 rokiem życia i stara się objaśnić rolę EFSA w kształtowaniu europejskiego prawodawstwa, które chroni konsumentów i cały łańcuch żywności. 

Więcej informacji dostępne na stronie internetowej EFSA.

{"register":{"columns":[]}}