W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

C4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
Zadanie Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji wraz z projektem planu remediacji, który winien zawierać informacje o:

  1. terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
  2. aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
  3. właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
  4. nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;
  5. nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
  6. ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
  7. budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
  8. planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
  9. planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
  10. sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.
Do pisemnego wniosku należy dołączyć jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
Pl. Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice
tel.: 32 42-06-801, fax: 32 42-06-884
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Opłata
10 zł
Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji”.
Opłatę należy uiścić:
- w kasach Urzędu Miasta Katowice lub
- bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Katowice.
Dowód wpłaty lub potwierdzenie przelewu należy dołączyć do wniosku.
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania.
Uwagi / inne informacji  
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.03.2021 09:55 Łukasz Zych
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Zych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
C4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 5.0 04.08.2022 09:36 Adam Jędrzejowski
C4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 4.0 04.08.2022 09:23 Adam Jędrzejowski
C4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 3.0 12.10.2021 09:36 Łukasz Zych
C4 - Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 2.0 26.04.2021 10:11 Łukasz Zych
Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 1.0 23.03.2021 09:55 Łukasz Zych

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}