W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
UdSC FAMI

Modernizacja Punktu Przyjmowania Wniosków od Cudzoziemców – budynek UdSC przy ul. Taborowej 33 nr 2/4-2017/BK-FAMI

Projekt współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji “Bezpieczna przystań”

Informacje ogólne o projekcie

W ramach projektu przygotowano dokumentację projektową, wykonano remont oraz zakupiono wyposażenia. Budynek UdSC przy ul. Taborowej 33 pełni rolę Punktu Przyjmowania Wniosków od Cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub azyl. Parter obiektu przeznaczony jest do bezpośredniej obsługi cudzoziemców (punkty składania wniosków i odbioru decyzji, poczekalnia, pokoje do przeprowadzania wywiadów w czasie procedury uchodźczej, pokój dla rodzica z dzieckiem, pokoje wypłaty świadczeń pieniężnych dla cudzoziemców znajdujących się w procedurze uchodźczej, oraz przebywających poza ośrodkami dla cudzoziemców, biuro podawcze, pomieszczenie ochrony oraz pokoje lekarza i pielęgniarki), natomiast na wyższych kondygnacjach zlokalizowane są pokoje pracowników komórek Urzędu zaangażowanych w prowadzenie procedur administracyjnych, w tym postępowań uchodźczych.

Założenia projektu

Projekt obejmował następujący zakres prac:

  • wykonanie dokumentacji projektowej (kosztorysów inwestorskich, przedmiarów, STWiORB oraz projektu budowlanego do planowanych prac remontowo-budowlanych, dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru, STWiORB do wykonania układu centralnej klimatyzacji, projektu budowlanego, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru i STWiORB, w związku ze zmianą przeznaczenia części powierzchni na kondygnacji – 1 budynku, koncepcji aranżacyjnej pokoju rodzica z dzieckiem);

 - przeprowadzenie remontu w tym:

  • wykonanie prac remontowych w obiekcie, obejmujących przede wszystkim:
  • prace remontowe na kondygnacjach budynku: parter, piętra I i II, klatka schodowa z wyłączeniem parkingu podziemnego, w zakres których wejdą m.in. zeskrobanie starych nawierzchni, naprawa i uzupełnienie pęknięć i ubytków w ścianach i sufitach, prace malarskie na wszystkich ścianach i sufitach;
  • wymianę sufitów podwieszanych na kondygnacjach budynku: parter, piętra I i II oraz klatce schodowej;
  • wykonanie prac malarskich na klatce schodowej;
  • wymiana posadzek PCV w pomieszczeniach socjalnych na parterze, I i II piętrze; 
  • wykonanie na kondygnacji –1 prac, mających na celu zmianę przeznaczenia części powierzchni i zagospodarowanie jej na dwa pomieszczenia magazynowe;
  • usunięcie dotychczasowej powierzchni z płytek gresowych na  balkonach, wykonanie uszczelnienia łączeń powierzchni balkonu z elewacją budynku, uzupełnienie elewacji, wykonanie nowej powierzchni  z antypoślizgowych płytek gresowych, malowanie balustrad;
  • usunięcie dotychczasowej powierzchni z płytek gresowych na schodach i podjazdach do budynku, naprawa i uzupełnienie elementów elewacji, wykonanie nowej powierzchni z antypoślizgowych płytek gresowych, malowanie balustrad;
  • lokalne uzupełnienie posadzek na schodach bocznych elewacji frontowej (przy wyjściu ewakuacyjnym);
  • montaż wycieraczki metalowej przed wejściem do budynku od strony parkingu, wraz z odwodnieniem wycieraczki;
  • malowanie frontowej części elewacji do wysokości I piętra;

- wykonanie układu klimatyzacji centralnej na parterze obiektu;

- zapewnienie nadzoru inwestorskiego;

- zakup wyposażenia, w tym:

  • zakup mebli i wyposażenia do hali obsługi (krzeseł i wyposażenia typu dekoracje);
  • zakup ławek zewnętrznych oraz ich montaż przed wejściem do obiektu, dedykowanym dla cudzoziemców;
  • wyposażenie pokoju rodzica z dzieckiem zgodnie z opracowaną aranżacją (wyposażenie obejmie elementy zaproponowane przez wykonawcę koncepcji aranżacyjnej pokoju rodzica z dzieckiem (np. meble, przewijak, wyposażenie, zabawki, wieszak, naklejki ścienne, oświetlenie LED, folie na szyby itp.) oraz wyposażenie kącika dla dzieci wewnątrz budynku – zakup zabawek, tablic ściennych dla dzieci (manipulacyjno-sensorycznych), oraz pojemników na zabawki;
  • zakup mebli i wyposażenia do kącików dla dzieci wewnątrz i na zewnątrz budynku (np. stoliki dziecięce, krzesełka,  zabawki, osłony na płot z PLEXI wraz z nadrukiem i montażem, maty ze specjalnych płyt  z gumowego granulatu wraz z usługą wykonania podłoża pod płyty i ich ułożenie (plac zabaw);
  • wyposażenie do pokoi socjalnych (4 stoły);
  • zakup zestawu edukacyjnego (kilka kompletów klocków kreatywnych z pianki -  wałki, półwałki, belki, półbelki, kostki, tunele itp. przeznaczone do różnego rodzaju zabaw ruchowych - do wykorzystania w pokoju rodzica z dzieckiem, w kącikach dla dzieci wewnątrz oraz na zewnątrz budynku;
  • zakup kiosków informacyjnych (2 sztuki: klasyczny oraz dla niepełnosprawnych);
  • zakup urządzeń wielofunkcyjnych na potrzeby prowadzonych w obiekcie postępowań w sprawach o udzielenie ochrony międzynarodowej oraz udzielanej pomocy socjalnej cudzoziemcom w toku  ww. postępowań;
  • zakup wraz z montażem 2  zestawów blatów umywalkowych z kompozytu, oraz elementów oświetlenia awaryjnego. Oświetlenie dotyczy części budynku, w którym był przeprowadzony remont;
  • zakup i montaż paneli naściennych na hali obsługi i w pokoju matki z dzieckiem zakrywających  dolną część ściany;
  • doprowadzenie niezbędnych instalacji elektrycznych i logicznych na potrzeby uruchomienia i eksploatacji planowanych do zakupu kiosków informacyjnych, oraz zakupionych urządzeń pomiaru temperatury oraz stacji dezynfekcji;
  • zakup dodatkowego wyposażenia do hali obsługi (urządzenia do pomiaru temperatury oraz stacji do dezynfekcji, stojak na ulotki/broszury informacyjne, sztuczne kwiaty);
  • zakup i montaż oświetlenia – wymiana lamp starszego typu na  LED na hali obsługi cudzoziemców oraz na piętrach objętych remontem. Planuje się montaż w częściach ogólnodostępnych dla interesantów tj. hala obsługi wraz z korytarzem, łazienki ogólnodostępne , okienka obsługi , pokoje przesłuchań oraz pozostałe wyremontowane pomieszczenia na parterze związane z obsługą interesantów;
  • zakup interkomów kasowych- urządzenia służące do komunikacji głosowej z cudzoziemcami na hali obsługi.

Pozostałe informacje

Czas realizacji: 1 stycznia 2018 r. – 31 grudnia 2023 r.

Całkowity budżet projektu: 1 536 858,61 PLN

Wartość współfinansowania ze środków FAMI: 1 152 643,96 PLN

{"register":{"columns":[]}}