W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa tunelu, który łączy Polskę

30.12.2020

Ruszyła budowa tunelu, który łączy Polskę.

Dziś przed południem, po trzech sygnałach dźwiękowych tarcza TBM o średnicy 13 metrów rozpoczęła proces drążenia dwutorowego tunelu średnicowego w Łodzi. Tarcza nosząca imię św. Katarzyny, patronki kolejarzy wykona główny, 3-kilometrowy odcinek tunelu pod centrum miasta, w stronę Łodzi Fabrycznej.

- To historyczny moment. Inwestycja, na którą łodzianie tak długo czekali dziś się rozpoczyna. Jest to projekt w pełni finansowany ze środków budżetu centralnego. Przy jego realizacji wykorzystane zostaną najnowocześniejsze technologie wiertnicze - powiedział szef polskiej dyplomacji Zbigniew Rau

- Tunel średnicowy pod Łodzią to jedno z największych przedsięwzięć inżynieryjnych w historii miasta i województwa łódzkiego. Nigdy wcześniej nie realizowano w Łodzi tak ważnego i wymagającego tak dużych nakładów finansowych projektu - podsumował wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński.

Rozwiązanie kolejowe, które jest realizowane obecnie w Łodzi, to zmiana jakościowa nie tylko dla połączeń międzynarodowych czy krajowych, ale także w aglomeracji łódzkiej.

Wicepremier Piotr Gliński w trakcie konferencji inauguracyjnej podkreślił: - Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja bezprecedensowa. Gdyby nie odważne decyzje polityczne i sposób zmontowania tej technologii finansowej, a także rozwiązania wszystkich kwestii technicznych nie można byłoby tej inwestycji zrealizować.

Wartość projektu wynosi ponad 1,7 mld zł. Zakończenie prac planowane jest do końca 2022 roku.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}