W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wymiana/wydanie karty pobytu

Wniosek o wymianę karty pobytu składa się w przypadku:

  • zmiany danych umieszczonych w dotychczasowej karcie pobytu;
  • zmiany wizerunku twarzy posiadacza karty pobytu w stosunku do wizerunku twarzy umieszczonego w tej karcie w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację posiadacza karty;
  • jej utraty;
  • jej uszkodzenia;
  • przejęcia przez Rzeczpospolitą Polską odpowiedzialności za ochronę międzynarodową posiadacza karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE z adnotacją, o której mowa w art. 244 ust. 1 pkt 18;
  • przejęcia przez inne państwo członkowskie Unii Europejskiej odpowiedzialności za ochronę międzynarodową posiadacza karty pobytu wydanej w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE

Wniosek o wydanie karty pobytu składa się:

  1. w przypadku wydania pierwszej karty pobytu, gdy cudzoziemiec:
    • przybywa na terytorium Polski lub przebywa na tym terytorium w celu połączenia z rodziną (po uzyskaniu decyzji Wojewody w sprawie udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy),
    • jest członkiem najbliższej rodziny repatrianta,
    • uzyskał zgodę na pobyt ze względów humanitarnych;
  2. w przypadku wydania kolejnej karty pobytu, gdy cudzoziemiec posiada zezwolenie na pobyt stały (wcześniej „zezwolenie na osiedlenie się”) lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE i karta pobytu traci ważność.
{"register":{"columns":[]}}