W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mity o wielojęzyczności w świetle badań

Fakty i mity

Wokół tematu dwu- i wielojęzyczności u dzieci narosło wiele mitów, przez co trudno czasem oddzielić rzetelną wiedzę naukową od powszechnie powielanych nieścisłości. W naszym opracowaniu przedstawiamy najczęstsze mity związane z wychowywaniem dziecka w środowisku, w którym funkcjonuje więcej niż jeden język.

Z dokumentu dowiesz się, jak naprawdę wygląda sytuacja z perspektywy badań naukowych. Poruszamy m.in. takie zagadnienia jak:

  • Wpływ dwujęzyczności na rozwój mowy

  • Umiejętność rozróżniania języków przez dzieci

  • Funkcjonowanie dzieci dwujęzycznych w środowisku szkolnym

  • Zjawisko mieszania języków – czy to powód do niepokoju?

Jeśli wychowujesz dziecko w środowisku wielojęzycznym lub po prostu interesuje Cię ten temat, koniecznie zapoznaj się z naszym materiałem.

Materiały

Mity o dwujęzynczości
Mity-o-dwujezycznosci.pdf 2.76MB
{"register":{"columns":[]}}