W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biologia (październik 2020 r.)

Temat 3. Proste zwierzęta bezkręgowe. Parzydełkowce – środowisko i tryb życia

Przedstawię  środowisko życia, cechy morfologiczne i tryb życia parzydełkowców; dokonam obserwacji przedstawicieli parzydełkowców i przedstawię cechy wspólne tej grupy zwierząt; przedstawię znaczenie parzydełkowców.

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji o parzydełkowcach z Epodręcznika. Opisz budowę zewnętrzną parzydełkowców. Ustal, czy nieznany organizm jest przedstawicielem parzydełkowców. Porównaj budowę polipa i meduzy. Opisz sposób odżywiania i rozmnażania się parzydełkowców. Opisz znaczenie parzydełkowców.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem z podręcznika o parzydełkowcach (str. 31 – 34 flipbooka). Zwróć uwagę na środowisko życia parzydełkowców, budowę parzydełkowców, znaczenie parzydełkowców w przyrodzie.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenie interaktywne (wymaga odblokowania technologii Flash w przeglądarce).

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

Temat 4. Płazińce – cechy i budowa zewnętrzna

Poznam środowisko, cechy morfologiczne i tryb życia płazińców. Dokonam obserwacji przedstawicieli płazińców i przedstawię cechy wspólne tej grupy zwierząt. Wykażę związek budowy morfologicznej tasiemców z pasożytniczym trybem życia. Przedstawię drogi inwazji płazińców pasożytniczych i omówię sposoby profilaktyki chorób wywołanych przez wybrane pasożyty. Przedstawię znaczenie płazińców.

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji z  Epodręczniki – część 2 „Tasiemce – robaki pasożytnicze” oraz  część 3. „Cykl rozwojowy płazińców”, w jakiej sytuacji człowiek może się stać żywicielem pośrednim tasiemca.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem o płazińcach – strony 35-37 (flipbook). Zwróć uwagę na: środowisko życia i charakterystyczne cechy płazińców, przystosowania tasiemców do pasożytniczego trybu życia, znaczenie płazińców w przyrodzie i dla człowieka.

Typ materiału: Tekst

  • Materiał dla nauczyciela do przygotowania lekcji – pracy z uczniem.

Typ materiału: Tekst

 

{"register":{"columns":[]}}