W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Entertainment

Zapoznam się ze słownictwem związanym z kulturą rozrywkową i sposobami spędzania wolnego czasu. Poznam nowe słowa, zwroty, czasowniki oraz wyrażenia związane z kategorią „entertainment”. Zagram w gry utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę.

  • Poznaj czasowniki i phrasal verbs związane z kategorią „entertainment”.

Typ materiału: Tekst

  • Poznaj idiomy związane z kategorią „entertainment”.

Typ materiału: Tekst

  • Poznaj słownictwo, wyrażenia i zwroty związane z kategorią „entartainment”.

Typ materiału: Tekst

  • Zagraj w grę utrwalającą nowo poznane słownictwo.

Typ materiału: Gra

  • Zagraj w grę utrwalającą nowo poznane słownictwo.

Typ materiału: Gra

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Disney… not just for kids

Obejrzę film i poznam opinię blogerki na temat filmów Walta Disneya. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zapoznam się z nowym słownictwem. W zeszycie napiszę w przynajmniej sześciu zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you like Disney films?”

  • Obejrzyj nagranie blogerki, przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.

Typ materiału: Materiał multimedialny – film

  • Przeczytaj transkrypcję filmu i zwróć uwagę na słówka, których nie zrozumiałeś wcześniej. Wypisz je do zeszytu.

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 3. Graffiti street art

Przeczytam artykuł o historii graffiti, poznam artystów i prace tego nurtu sztuki. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Poznam nowe słownictwo związane z kulturą i rozrywką. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 4 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Is there a lot of graffiti on the streets where you live? Do you like it or hate it?”.

  • Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj 3 ćwiczenia (multiple selection, gap fill).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. Człowiek, który wymyślił Spidermana

Na podstawie filmu o Stanie Lee poznam historię komiksu. Zapoznam się ze słownictwem związanym z opisywaniem dzieł kultury i ich twórców. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you like comic books and superheroes? Who are your favourites, and why?”

  • Obejrzyj film o Stanie Lee, przećwicz słuchanie ze zrozumieniem i wykonaj 2 ćwiczenia (true or false, gap filling).

Typ materiału: Materiał multimedialny – film, karta pracy

  • Przeczytaj transkrypcję filmu i zwróć uwagę na słówka, których nie zrozumiałeś wcześniej. Wypisz je do zeszytu.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. Good Night Stories for Rebel Girls – book review

Przeczytam recenzję książki „Good night stories for rebel girls”. Poznam sławne kobiety, dowiem się czego dokonały i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Poznam nowe słownictwo. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W 10 zdaniach napiszę recenzję swojej ulubionej książki.

  • Przeczytaj recenzję książki i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj dwa ćwiczenia (gap fill, true or false).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat: 6. Someone I admire

Poznam słownictwo związane z wyglądem. Przeczytam tekst o kuzynce Laurze. Zwrócę uwagę na słownictwo opisujące wygląd i cechy charakteru. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę oraz poprawiające umiejętność pisania. Opiszę moją ulubioną koleżankę, kolegę lub znaną osobę. 

  • Poznaj słownictwo, wyrażenia i zwroty związane z kategorią „appearance”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj trzy ćwiczenia (gap fill, true or false).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}