W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Job adverts

Przeczytam tekst i poznam rodzaje ogłoszeń o pracę. Nauczę się nowego słownictwa związanego z szukaniem pracy. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem oraz wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie w 8 zdaniach odpowiem na pytanie: „Do you have a part-time job? Which of these jobs would you most like to do?”.

  • Poznaj czasowniki i phrasal verbs związane z pracą.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj artykuł i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenia (matching, gap fill). 

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Zapoznaj się ze słownictwem dotyczącym pracy i wykonaj wybrane 3 ćwiczenia.

Tym materiału: Tekst, karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Job – vocabulary and phrasal verbs

Obejrzę animację i poznam historię Sam, który chce znaleźć wakacyjną pracę. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam kolejne phrasal verbs i słownictwo związane z szukaniem pracy. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 4 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Have you ever had a summer or weekend job?”.

  • Obejrzyj animację i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Wykonaj 4 ćwiczenia (2x multiple choice, 2x gap fill).

Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja, karta pracy

  • Przeczytaj komiks i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa i phrasal verbs, których nie zrozumiałeś oglądając animację.

Typ materiału: Materiał multimedialny – komiks

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 3. Skills for the 21st-century workplace

Przeczytam artykuł i poznam aktualne wymagania pracodawców. Nauczę się nowego słownictwa. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem oraz wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie w 6 zdaniach odpowiem na pytanie: „Which of the skills mentioned in the article do you think is the most important? Why?”. 

  • Poznaj idiomy związane z pracą.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj artykuł i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenia (true or false, gap fill). 

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. The best job in the world – listening skills

Wysłucham tekstu o najlepszej pracy na świecie. Poznam i utrwalę nowe słownictwo. Przećwiczę słuchanie i czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie w 8 zdaniach odpowiem na pytanie: „Which of these jobs would suit you? Why?”.

  • Wysłuchaj wywiadu i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenia (gap fill, matching). 

Typ materiału: Materiał multimedialny – plik dźwiękowy

  • Przeczytaj wywiad i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś słuchając wywiadu.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. A CV – writing skills

Przeczytam artykuł i poznam zasady pisania CV. Poznam słownictwo związane z szukaniem pracy. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające wiedzę i poprawiające moje umiejętności pisania CV.

  • Przeczytaj ogłoszenia o pracę i CV. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Napisz CV:

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 6. Reported speech

Poznam zasady stosowania mowy zależnej (reported speech). Obejrzę animację i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwrócę uwagę na reported speech w historii o Daisy która właśnie wróciła z rozmowy o pracę. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „What was the most memorable conversation you had yesterday? Who were you talking to and what did they say to you?”.

  • Obejrzyj animację i zwróć uwagę na reported speech. Wykonaj 3 ćwiczenia (matching, error correction, gap fill).

Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja; tekst; karta pracy

  • Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog. Zwróć uwagę na reported speech.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji i zasad stosowania mowy zależnej.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}