W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Food and restaurants

Przeczytam recenzje restauracji, przećwiczę czytanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z żywieniem i lokalami gastronomicznymi. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę oraz zagram w grę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which of these restaurants would you choose to go to? Why?”

  • Na stronie British Council przeczytaj recenzje restauracji, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj dwa ćwiczenia (matching, multiple selection).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Ze strony British Council wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  •  Zagraj w grę.

Typ materiału: Gra

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Modals of deduction

Poznam zasady stosowania czasowników modalnych might, may, could, must, can’t. Obejrzę animację o nietypowym jedzeniu w Indonezji, zwrócę uwagę na użycie czasowników modalnych. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, poznam i utrwalę słownictwo związane z żywieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „What might you have for supper tonight?”

  • Obejrzyj animację ze strony British Council. Zwróć uwagę na użycie czasowników modalnych might, may, could, must, can’t. Przeczytaj zasady stosowania czasowników modalnych i wykonaj trzy ćwiczenia.

Typ materiału: Materiał multimedialny (animacja); tekst; karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające rozumienie treści animacji. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Obejrzyj animację jeszcze raz i przeczytaj dialog. Zwróć uwagę na zastosowanie czasowników modalnych.

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: słownik internetowy

Temat 3. Can eating less meat help the environment?

Obejrzę film o wpływie jedzenia na środowisko naturalne i poznam słownictwo związane z nawykami żywieniowymi i ochroną środowiska. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i wykonam ćwiczenia utrwalające oraz sprawdzające zdobytą wiedzę.

  • Obejrzyj film ze strony British Council. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, gap fill).

Typ materiału: Materiał multimedialny (film), karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. How to make banana pancakes

Obejrzę film youtuberki Sophie pokazujący jak zrobić naleśniki z bananami. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z posiłkami oraz ich przygotowywaniem. Zagram w grę utrwalającą słownictwo związane z gotowaniem.

  • Obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.

Typ materiału: Materiał multimedialny (film)

  • Przeczytaj transkrypcję tekstu i zwróć uwagę na te zdania, których nie zrozumiałeś oglądając film. 

Typ materiału: Tekst

  • Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane z gotowaniem.

Typ materiału: Gra

  • Sprawdź w słowniku znaczenie słówek, których nie rozumiesz i wpisz je do zeszytu. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. Big breakfasts help us burn double the calories

Przeczytam artykuł o nowej popularnej diecie. Poznam słownictwo związane z nawykami żywieniowymi i dietami. Przećwiczę czytanie oraz słuchanie ze zrozumieniem, zrób ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę. W zeszycie wykonam polecenie: „Write five good questions about this topic.”

  • Przeczytaj artykuł ze strony www.breakingnewsenglish.com i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenie phase matching. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Posłuchaj nagrania i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Wykonaj ćwiczenie fill the gaps z poprzedniego linku. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.

Typ materiału: Materiał multimedialny (plik dźwiękowy), karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenie „put a slash (/) where the spaces are”. Masz możliwość przełączenia zadania na poziom trudniejszy.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 6. Writing about a pie chart – writing skills

Przeczytam tekst i poznam zasady opisywania diagramu kołowego. Zapoznam się ze słownictwem związanym z opisywaniem wykresów. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam zadania sprawdzające wiedzę i poprawiające moje umiejętności pisania. Opiszę wykres.

  • Przeczytaj opis wykresu i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Opisz diagram używając nowo poznanych sformułowań.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}