W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020 r.)

Temat 13. Ekranizacja powieści Bolesława Prusa „Faraon” w reżyserii  Jerzego Kawalerowicza

Zobaczę film „Faraon” w reżyserii Jerzego Kawalerowicza i napiszę jego recenzję.

  • Obejrzyj film „Faraon” w reżyserii Jerzego Kawalerowicza, zapoznaj się z materiałami dotyczącymi filmu i napisz jego recenzję.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Na portalu Dzieje przeczytaj wywiad, i zastanów się, czy dr Jasina ma rację mówiąc, że Faraon to film arcypolski.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj opis i recenzję filmu na portalu Culture.

Typ materiału: Tekst

  • Skorzystaj ze schematu recenzji na portalu Scholaris i napisz krótką recenzję filmu „Faraon”.

Typ materiału: Tekst

  • Dla zainteresowanych. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda współpraca operatora z reżyserem i jak jest to przemyślany proces, to na kanale Edukacja spojrzenia zobacz film  „Faraon. Realizacja światła”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dla zainteresowanych. Jeśli jesteś zainteresowany, jak analizują filmy filmoznawcy przeczytaj artykuł Marii Kornatowskiej „Jerzy Kawalerowicz, czyli miłość do geometrii”.

Typ materiału: Tekst

Temat 14. Pozytywizm – powtórzenie wiadomości

Powtórzę wiadomości o epoce pozytywizmu i wykonam zadania sprawdzające moją wiedzę.

  • Obejrzyj film na kanale Wiedza z wami na YouTube i powtórz wiadomości dotyczące pozytywizmu.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z mapą myśli ze strony język-polski.pl i usystematyzuj wiadomości o pozytywizmie.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj krótki tekst ze strony aleklasa.pl dotyczące gatunków literackich typowych dla epoki pozytywizmu.

Typ materiału: Tekst

  • Jeśli jeszcze czujesz, że nie masz utrwalonej wiedzy posłuchaj wykładu na kanale Wiedza z wami na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Wykonaj zadania dotyczące wiedzy o pozytywizmie.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 15. Wprowadzenie do Młodej Polski

Zapoznam się z zarysem ogólnej wiedzy dotyczącej okresu Młodej Polski.

  • Obejrzyj film na kanale Wiedza z wami na YouTube dotyczący Młodej Polski.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z materiałem „Izmy przełomu wieków” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Topografia Młodej Polski” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj ze strony aleklasa.pl informacje wstępne dotyczące Młodej Polski.

Typ materiału: Tekst

  • Dla zainteresowanych. Młoda Polska to także nazwa grupy kompozytorów. Posłuchaj utworu najsłynniejszego z jej członków Karola Szymanowskiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 16. Filozofia końca wieku

Poznam idee głoszone przez Arthura Schopenhauera, Friedricha Nietzschego oraz Henriego Bergsona. Zastanowię się, które poglądy są mi najbliższe.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Na portalu aleklasa.pl przeczytaj o poglądach Artura Schopenhauera.

Typ materiału: Tekst

  • Poszukaj w sieci memów z Arturem Schopenhauerem i zastanów się czy odnoszą się do tych poglądów filozofa, które poznałeś.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz krótki film „Fryderyk Nietzsche: śmierć Boga” na kanale Filozof z Beczki na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli wolisz opis poglądów Fryderyka Nietzsche zajrzyj na portal aleklasa.pl.

Typ materiału: Tekst

Temat 17. Młoda Polska - sztuka

Poznam klimat epoki poprzez dzieła artystów. Nauczę się rozpoznawać dzieła impresjonistyczne i symboliczne.

  • Z lekcji z Epodręcznika przeczytaj definicję symbolu, fragment dotyczący pejzażu. Zobacz czy znasz i rozumiesz wszystkie pojęcia ze słownika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zajrzyj do lekcji z Epodręcznika i przeczytaj sekcję dotyczącą impresjonizmu i zobacz prezentację. Potem przeczytaj fragment dotyczący symbolizmu.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Z tej lekcji pooglądaj wybrane obrazy z pierwszej wystawy impresjonistów.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zajrzyj do artykułu Ireny Kossowskiej na portalu Culture, wybierz obraz, który najbardziej Ci się podoba i przeczytaj co jest napisane o jego autorze.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz przygotowany przez Muzeum Narodowe w Warszawie krótki film o Jacku Malczewskim.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji „Sztuka Młodej Polski pod młotek!” Instytutu Józefa Piłsudskiego w Ameryce.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 18. Miłość w czasach Młodej Polski

Poznam wiersz Kazimierza Przerwy‑Tetmajera „Lubię, kiedy kobieta…”. Przeczytam historię muzy Klimta i dowiem się co nieco o sztuce secesji.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Dowiedz się jakie są cechy twórczości secesyjnej. Możesz skorzystać z lekcji z Epodręcznika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj artykuł z Rzeczpospolitej „Gustaw Klimt: sztuka, kobiety i erotyka”.

Typ materiału: Tekst

  • Na kanale Allegro posłuchaj autorskiej interpretacji Erotyka „Lubię, kiedy kobieta” Kazimierza Przerwy-Tetmajera w wykonaniu Smolasty.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}