W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020 r.)

Temat 13. Ballada „Romantyczność” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji.

  • Przeczytaj materiał i dowiedz się, jakie są różnice między oświeceniową wiarą w rozum a romantycznym widzeniem świata. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza z „Poezye” Adama Mickiewicza tom. 1 z 1823 r. (biblioteka POLONA.PL).

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 14. „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza

Poznam „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza, dokonam analizy wybranych utworów.

  • Przeczytaj materiał i uzyskaj wiedzę na temat „Sonetów krymskich” Adama Mickiewicza. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Burza” Adama Mickiewicza na kanale Polska Poezja na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Analiza wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza” – karta pracy z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 15. „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią powieści poetyckiej „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza, dokonam jej analizy, scharakteryzuję głównego bohatera oraz dowiem się, czym jest wallenrodyzm.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Konrad Wallenrod”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem dotyczącym utworu „Konrad Wallenrod”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Konrad Wallenrod – zdrajca czy bohater? Charakterystyka postaci – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Obejrzyj film na kanale Wiedza z wami na YouTube dotyczący utworu „Konrad Wallenrod”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 16. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wysłucham audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 r. dot. Tajemnicy liczby 44 w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 17. „Dziady” cz. III  – ciąg dalszy

Przypomnę sobie informacje dotyczące cz. III „Dziadów” Adama Mickiewicza i poszerzę moją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.

  • Przypomnij sobie informacje dotyczące „Dziadów” cz. III oglądając film z kanału Edudu TV na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj film na kanale Edudu na YouTube na temat Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Finezje literackie” z 1998 i poszerz swoją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 18. Język jako system znaków

Poznam funkcje języka.

  • Zapoznaj się z lekcją, która wyjaśni, czym jest język i jakie są jego funkcje.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z lekcją, która przypomni Ci informacje o tym, jak skomplikowanym systemem znaków jest język.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przypomnij sobie, czym są znaki językowe. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

 

{"register":{"columns":[]}}