W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (styczeń 2021 r.)

Temat 25. Cyprian Kamil Norwid – „Fortepian Szopena”

Zapoznam się z treścią i analizą wiersza Cypriana Kamila Norwida – „Fortepian Szopena”.

  • Zapoznaj się z lekcją Twórca i sztuka w wierszu Cypriana Kamila Norwida „Fortepian Szopena” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Fortepian Szopena” na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Cyprian Norwid – poeta niezrozumiały przez współczesnych – analiza wiersza „Fortepian Szopena” – scenariusz lekcji z portalu Scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 26. Cyprian Kamil Norwid – „Bema pamięci żałobny rapsod”

Poznam i dokonam analizy wiersza Cypriana Kamila Norwida – „Bema pamięci żałobny rapsod”.

  • Zapoznaj się z treścią wiersza C. K. Norwida „Bema pamięci żałobny rapsod”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Bema pamięci żałobny rapsod” na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj film na kanale „Edudu Video” dotyczący C. K. Norwida oraz wiersza „Bema pamięci żałobny rapsod”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 27. Cyprian Kamil Norwid – „W Weronie”

Poznam i dokonam analizy wiersza Cypriana Kamila Norwida – „W Weronie”.

  • Zapoznaj się z treścią wiersza C. K. Norwida „W Weronie”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „W Weronie” na kanale „Polska Poezja” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Norwid o miłości – analiza i interpretacja wiersza „W Weronie” – scenariusz lekcji z portalu Scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 28. Mickiewicz w teatrze – spektakl „Dziady” Konrada Swinarskiego

Obejrzę fragmenty lub całość spektaklu „Dziady” w reżyserii Konrada Swinarskiego i uzyskam wiedzę na jego temat.

  • Obejrzyj wybrane fragmenty spektaklu Teatru Telewizji „Dziady” (cz. 1) w reżyserii Konrada Swinarskiego. Dla zainteresowanych – obejrzyj całość.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj wybrane fragmenty spektaklu Teatru Telewizji „Dziady” (cz. 2) w reżyserii Konrada Swinarskiego. Dla zainteresowanych – obejrzyj całość.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj tekst ze strony encyklopediateatru.pl dotyczący przedstawienia „Dziady” w reżyserii Konrada Swinarskiego.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji na antenie Polskiego Radia, w której Dominika Klimek opowiada o „Dziadach” Adama Mickiewicza w reżyserii Konrada Swinarskiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 29. Język jako system znaków

Poznam funkcje języka.

  • Zapoznaj się z lekcją, która wyjaśni, czym jest język i jakie są jego funkcje.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z lekcją, która przypomni Ci informacje o tym, jak skomplikowanym systemem znaków jest język.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przypomnij sobie, czym są znaki językowe. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 30. Czy zawsze mówimy logicznie i bez błędów?

Poznam rolę szyku wyrazów w zdaniu.

  • Poznasz i przypomnisz sobie wiedzę z zakresu budowy zdania. Logiczne i poprawne budowanie wypowiedzi jest sztuką, której trzeba się nauczyć. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wykonaj ćwiczenia z zakresu składni, które ułatwią Ci budowanie poprawnych wypowiedzi.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Wykonaj ćwiczenia, które nauczą Cię rozpoznawać błędy składniowe i nazywać mechanizm ich powstawania.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

 

{"register":{"columns":[]}}