W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Wstęp do romantyzmu

Poznam podstawowe zagadnienia związane z romantyzmem. Dowiem się, jakie było tło historyczne tego okresu i dominujące idee.

  • Przeczytaj tekst na temat romantycznego indywidualizmu i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał i zapoznaj się z charakterystyką romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj na temat tła historycznego romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał dotyczący sporu klasyków z romantykami.

Typ materiału: Tekst

Temat 2. Wstęp do romantyzmu cz. 2 – sztuki plastyczne

Dowiem się, jak idee romantyzmu wpłynęły na kształtowanie się sztuk plastycznych tego okresu.

  • Przeczytaj tekst i poznaj tendencje w sztuce okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem na temat sztuk plastycznych okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i poszerz swoją wiedzę dotyczącą artystów związanych z okresem romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

Temat 3. „Giaur” – powieść poetycka George’a Byrona

Zapoznam się z treścią powieści poetyckiej „Giaur” i uzyskam wiedzę na temat bohatera byronicznego. Dowiem się także, jakie są cechy powieści byronicznej. 

  • „Giaur” G. Byron – poznaj nowy typ powieści poetyckiej. 

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • „Giaur” George’a Byrona – poznaj charakterystykę bohatera bajronicznego.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się z treścią powieści poetyckiej „Giaur” George’a Byrona.

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 4. „Oda do młodości” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią „Ody do młodości” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji.

  • Zapoznaj się z materiałem dotyczącym „Ody do młodości” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika 

  • Poznaj programowy charakter „Ody do młodości” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Walka na czyny czy tylko na słowa – poznaj spór młodych ze starymi w „Odzie do młodości” A. Mickiewicza.

Typ materiału: Scenariusz zajęć (dla nauczyciela)

  • Zapoznaj się z treścią „Ody do młodości” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 5. Ballada „Romantyczność” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji. 

  • Przeczytaj materiał i dowiedz się, jakie są różnice między oświeceniową wiarą w rozum, a romantycznym widzeniem świata. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj interpretacji ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza z „Poezye Adama Mickiewicza” tom. 1 z 1823 r. (biblioteka POLONA.PL).

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 6. Sonety krymskie Adama Mickiewicza

Poznam cykl utworów Sonety krymskie Adama Mickiewicza i dokonam analizy kilku wybranych.

  • Przeczytaj materiał i uzyskaj wiedzę na temat Sonetów krymskich Adama Mickiewicza. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłucham interpretacji wiersza „Burza” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Analizy i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Typ materiału: Karta pracy

Temat 7. „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią powieści poetyckiej „Konrad Wallenrod” Adama Mickiewicza, dokonam jej analizy, scharakteryzuję głównego bohatera oraz dowiem się, czym jest wallenrodyzm.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Konrad Wallenrod”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem dotyczącym utworu „Konrad Wallenrod”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Konrad Wallenrod – zdrajca czy bohater? Zapoznaj się z charakterystyką postaci. 

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 8. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.

Typ materiału: Lektura szkolna

  •  Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu” i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wysłucham audycji dot. tajemnicy liczby 44 w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}