W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Na dobry początek – dobre zachowanie

Podczas tej lekcji przypomnę sobie, czym jest savoir-vivre, poznam znaczenie słów: kindersztuba, faux-pas, bon ton, gafa i afront. 

  •  Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj fragmentu książki Grzegorza Kasdepke „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci wyd. 2” na kanale Virtualo na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz lekcji z portalu Scholaris.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Chcesz sprawdzić, czy dobrze znasz zasady etykiety? Rozwiąż quiz.

Typ materiału: Test, quiz, gra 

Temat 2. List z podróży

Przypomnę sobie zasady, jakie obowiązują podczas pisania listów. 

  •  Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz film „O sztuce pisania listu” na kanale Edudu.pl na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz „Czytamy list od kolegi z wakacji” przygotowany przez ORE.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Scenariusz lekcji z portalu Scholaris „Ludzie listy piszą”. Struktura i forma listu (do wykorzystania elementy związane z listem nieformalnym).

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

Temat 3. Jak korzystać ze słowników? 

Nauczę się sprawnie korzystać ze słowników. Dowiem się, w którym z nich szukać odpowiedzi na moje pytania.  

  •  Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  •  Jeśli chcesz zostać słownikowym mistrzem, wykonaj ćwiczenia przygotowane przez Renatę Baranowską.  

Typ materiału: Karta pracy 

  • Sprawdź swoją wiedzę! 

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Scenariusz lekcji z portalu Scholaris „Co to znaczy? – korzystamy ze słowników”.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

Słownik języka polskiego on-line (słownik ortograficzny, poprawnej polszczyzny, poradnia językowa):

Temat 4. Odmienne części mowy – rzeczownik

Przypomnę sobie odmianę rzeczownika.  

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  • Jeśli potrzebujesz usystematyzować wiedzę – przeczytaj notatkę na portalu Edukator. 

Typ materiału: Tekst 

  • Wykonaj zadania z karty pracy z portalu Scholaris. 

Typ materiału: Karta pracy 

  • Sprawdź, czy znasz biegle przypadki. 

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Sprawdź, czy wiesz już wszystko o rzeczowniku. 

Typ materiału: Test, quiz, gra 

Temat 5. Osobliwości w odmianie rzeczownika 

 

Poznam rzeczowniki nieodmienne występujące tylko w jednej liczbie. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  • Obejrzyj program „Kakao czy kakale, radio czy radiu”? [Bralczyk Wyjaśnia] na YouTube. Czy jeszcze masz wątpliwości, jaką odmianę mają te wyrazy?

Typ materiału: Materiał multimedialny – film 

  • Dla zainteresowanych – więcej trudnych rzeczowników z portalu aleklasa.pl. 

Typ materiału: Tekst 

Typ materiału: Test

  •  Zobacz planszę z portalu Scholaris. 

Typ materiału: Tekst 

Temat 6. Środki stylistyczne – powtórzenie

Przypomnę sobie, co to jest epitet, metafora i apostrofa.  

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  • Jeśli potrzebujesz powtórzenia w formie krótkiego wykładu – zobacz materiał na kanale Edudu.pl na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny 

  •  Zobacz podsumowanie tematu na portalu www.aleklasa.pl.

Typ materiału: Tekst

  • Poćwicz rozpoznawanie epitetów i metafor w tekstach.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Chcesz poćwiczyć więcej? Rozwiąż test na portalu www.aleklasa.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 7. Wyrazy dźwiękonaśladowcze w poezji i w prozie.

Przypomnę sobie, czym jest onomatopeja. 

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli chcesz usystematyzować wiedzę, przeczytaj notatkę na portalu aleklasa.pl.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz film z portalu Scholaris.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Poćwicz rozpoznawanie wyrazów dźwiękonaśladowczych w tekstach.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • A teraz rozwiąż test, sprawdzisz, co pamiętasz.

Typ materiału: Test, quiz, gra 

Temat 8. Wielka czy mała litera? 

Przypomnę sobie zasady pisowni nazw własnych. 

  •  Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz film na kanale Eduelo.pl na YouTube. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź się – rozwiąż test na portalu pisupisu.pl.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Jeśli potrzebujesz usystematyzowania wiedzy – zobacz reguły spisane na portalu aleklasa.pl.

Typ materiału: Tekst

  • A teraz sprawdź, czy wszystko dobrze pamiętasz.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 9. Jacy oni są? Charakterystyka postaci – powtórzenie wiadomości   

Przypomnę sobie, w jaki sposób napisać charakterystykę postaci.

  •  Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz prezentację i wykonaj ćwiczenia z lekcji przygotowanej przez Małgorzatę Podlodowską.

Typ materiału: Tekst, prezentacja

  •  Zobacz tablicę z podsumowaniem informacji z portalu Scholaris.

Typ materiału: Tekst

  • Obejrzyj lekcję powtórzeniową na temat budowania charakterystyki postaci pt. „Charakterystyka postaci. Jak napisać?” na kanale „Wiedza z wami podstawówka” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny - film

  •  Jeśli potrzebujesz usystematyzowania wiedzy – posłuchaj Sóweczki Belfereczki na kanale YouTube. Materiał pt. „Jak napisać… charakterystykę?”

Typ materiału: Materiał multimedialny – tekst, film

  •  Wykonaj sprawdzian przygotowany przez Ewę Przekop. Sprawdza czytanie ze zrozumieniem i pisanie charakterystyki postaci.

Typ materiału: tekst, test 

Temat 10. Omawiamy lekturę: „Felix, Net i Nika oraz Gang niewidzialnych ludzi”

Sprawdzę swoją znajomość lektury. 

  • Sprawdź, czy rozwiążesz zagadki i wydostaniesz się z Escape Roomu przygotowanego przez Jarosława Karczmarzyka.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Zobacz wywiad z Rafałek Kosikiem, który mówi o powstaniu książki.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Sprawdź się i rozwiąż test na portalu pisupisu.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Rozwiąż test ze znajomości lektury.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Scenariusz lekcji Ewy Majki ze strony www.mojenauczaniejezykapolskiego.blogspot.com.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

  • Dla zainteresowanych. Zobacz, jak powstawał film o przygodach Felixa, Neta i Niki.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}