W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ochrona danych osobowych

Informacja administratora

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuję, iż:

1. Administrator danych osobowych

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych jest  Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wojciecha Kilara w Gryficach.

Z administratorem można skontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu: 91 384 27 33, poprzez adres e-mail: sekretariat@muzycznagryfice.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 72-300 Gryfice.

2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Administrator wyznaczył Jerzego Nowosielskiego na Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z  którym można się skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania danych osobowych pod adresem e-mail: iodo@muzycznagryfice.pl, numerem telefonu: 600 538 840 lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt 1.

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Celem przetwarzania przez Szkołę jest wypełnianie obowiązków publicznych nałożonych na nią przepisami prawa.

W przypadku danych osobowych uczniów jest to przede wszystkim realizacja zadań oświatowych, dydaktycznych
i wychowawczych, zagwarantowanie uczniom bezpieczeństwa oraz wypełnianie obowiązku dotyczącego uzupełnienia i prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej
i opiekuńczej.

Szkoła przetwarza również dane osobowe pracowników i kontrahentów w celu prawidłowej realizacji umów
o pracę, umów zlecenia, bądź innych umów.

W ramach wykonywania ustawowych obowiązków nasza placówka przetwarza dane osobowe uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 9 ust. 2 lit. g) RODO, czyli wypełnienia przez Szkołę obowiązku, w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa. Przepisy te znajdują się przede wszystkim w ustawie Prawo Oświatowe (Dz.U. 2021 poz. 1082).

W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych jest zgoda tj. art. 6 ust. 1 a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Zgoda taka może dotyczyć np. przetwarzania danych osobowych w zakresie wizerunku.

4. Informacje o przekazywaniu danych do państwa trzeciego

Szkoła nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych, chyba że pozyska na to odpowiednią zgodę.

5. Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców

Szkoła będzie udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Szkoła powierza również przetwarzanie danych osobowych określonej grupie podwykonawców. Zazwyczaj są to firmy informatyczne wspomagające działalność placówki od strony technicznej.

6. Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe będziemy przetwarzać tylko tak długo, jak jest to niezbędne do realizacji zadań statutowych naszej Szkoły, jednak nie dłużej niż to wynika z przepisów o ich archiwizowaniu (w przypadku danych osobowych uczniów i pracowników szkoły: do 50 lat zgodnie z JRWA)

Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu jej cofnięcia.

7. Informacje o prawach osób, których dane dotyczą

  • Osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez Szkołę, mają prawo do:
  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • sprostowania nieprawidłowych danych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania danych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • przenoszenia dostarczonych danych, przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach przewidzianych w art. 20 RODO.

8. Informacje o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego

Każda osoba, ma prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

9. Informacje o obowiązku lub dobrowolności podania danych

W przypadku zgód, podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe.

W przypadku umów, podanie danych jest konieczne dla zawarcia umowy.

Jeśli podanie danych wynika z przepisów prawa, to jest ono obowiązkowe.

10. Informacje o zautomatyzowanym przetwarzaniu danych

Dane osobowe nie będą podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.06.2022 11:55 Maria Łobożewicz-Piniewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
PSM w Gryficach
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ochrona danych osobowych 2.0 03.03.2023 08:45 Maria Łobożewicz-Piniewska
Ochrona danych osobowych 1.0 29.06.2022 11:55 Maria Łobożewicz-Piniewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}