W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej

Dane kierownictwa

Dyrektor: Tomasz Sikora

Zastępca dyrektora: Marcin Kosik

Zastępca dyrektora: Kamil Rudzki

Dane kontaktowe

sekretariat tel.: 22 22 04 404

Udzielanie informacji na temat prowadzonych postępowań administracyjnych w sprawie naruszenia obowiązku uiszczenia opłat drogowych

Warszawa

tel.: 22 22 04 700

tel.: 22 22 04 442

fax: 22 22 04 899

Biała Podlaska

tel.: 22 22 04 950

tel.: 22 22 04 400 wew. 5058

Udzielanie informacji na temat prowadzonych postępowań egzekucyjnych i rozliczeń

Biała Podlaska

tel.: 22 22 04 950

tel.: 22 22 04 400 wew. 5058

Pracownicy BKOE udzielają informacji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 14:00

Do podstawowych obszarów działalności Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej należą:

  • opracowywanie strategii, planów oraz procedur kontroli elektronicznego poboru opłat;
  • analiza danych pochodzących z systemu elektronicznego poboru opłat w zakresie niezbędnym dla realizacji zadań związanych z wykrywaniem i ujawnianiem naruszeń prawa, a także niekorzystnych dla Skarbu Państwa zjawisk i zachowań użytkowników dróg krajowych, przy wykorzystaniu narzędzi i systemów stanowiących element systemu elektronicznego poboru opłat, oraz współpracy w tym zakresie z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych;
  • współpraca z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych w sprawach związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i użytkowaniem Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS w zakresie kontroli prawidłowości uiszczenia tej opłaty;
  • współpraca z ministrem właściwym do spraw transportu w sprawach związanych z realizacją polityki państwa w zakresie kontroli prawidłowości uiszczania opłaty elektronicznej;
  • monitorowanie dyslokacji MJK oraz formułowanie wniosków służących realizacji zadań kontrolnych;
  • prowadzenie kontroli obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w pierwszej instancji w sprawach dotyczących naruszenia obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej, w tym postępowań w trybach nadzwyczajnych na podstawie przepisów k.p.a., z wyłączeniem postępowań w sprawach, w których został złożony wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy;
  • prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenia wynikające z kontroli obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych;
  • podejmowanie czynności zmierzających do wyegzekwowania nałożonych kar pieniężnych z tytułu naruszeń związanych z kontrolą obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.10.2021 13:51 Adam Polej
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Adam Polej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 8.0 02.05.2024 09:43 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 7.0 02.04.2024 09:53 Maciej Tyrakowski
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 6.0 19.02.2024 10:26 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 5.0 19.02.2024 10:25 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 4.0 01.02.2024 11:03 Wojciech Król
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 3.0 21.06.2023 22:17 Adam Polej
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 2.0 17.03.2023 14:24 Adam Polej
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej 1.0 13.10.2021 13:51 Adam Polej

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}