W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa

21.08.2020

Jeszcze w sierpniu 2020 r. pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych, a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą ważny etap inwestycji na linii Poznań – Warszawa.

Nowoczesny peron w Koninie

Nowoczesne perony w Podstolicach, Koninie i Kole już zapewniają wysoki standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych zamontowano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie wraz z nowym nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami informującymi o przyjazdach i odjazdach pociągów. W Koninie dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne, a w Kole nowy tunel, który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie.

W  Koninie nowe przejście podziemne o długości 21 m zastąpiło kładkę nad torami. Obiekt z jasnym oświetleniem i informacjami w alfabecie Braille’a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt. Kierowcy zyskają po trzy pasy ruchu w każdą stronę, dla rowerzystów i pieszych powstają ścieżki. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego zobowiązało się miasto Konin.

Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają nowymi torami z siecią trakcyjną na ok. 130 km odcinku Swarzędz – Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Płynny ruch nadzorują dyżurni z wyposażonego w zaawansowane technologie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie.

Dzięki pracom modernizacyjnym poprawiły się warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk.


Sprawniej koleją między Poznaniem i Warszawą


W ramach inwestycji są prowadzone prace także na pozostałych odcinkach tej  trasy: Barłogi – Żychlin (LCS Kutno) oraz Żychlin – Sochaczew (LCS Łowicz).

Na odcinku Barłogi – Żychlin podróżni korzystają już z dwóch zmodernizowanych peronów w Kutnie. Wykonawca przebudowuje dwie pozostałe platformy od strony dworca, a także znajdujące się pod nimi segmenty przejścia podziemnego. Pociągi jeżdżą zmodernizowanymi torami między Kutnem a Barłogami oraz Żychlinem a Starą Wsią. Prace realizowane są na torach między Kutnem a Starą Wsią.

Między Żychlinem a Sochaczewem pociągi jeżdżą dwoma nowymi torami między Jackowicami a Żychlinem oraz Bednarami i Łowiczem. Na pozostałych szlakach wymieniana jest nawierzchnia. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony m.in. na stacji Łowicz Główny oraz w Mysłakowie.

Efektem inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na trasie między Poznaniem i Warszawą. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą ponadto lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych .

Więcej informacji na stronie internetowej projektu: http://poznan-warszawa.pl/

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}