W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy peron i przejście podziemne na stacji Czechowice-Dziedzice

02.02.2022

Podróżni korzystają już z nowego peronu i przejścia pod torami na stacji Czechowice-Dziedzice. Inwestycja zapewnia lepszy dostęp do pociągów oraz umożliwia wygodniejsze podróże w stronę Katowic.

Nowy peron i przejście podziemne na stacji Czechowice-Dziedzice

Nowy peron jest wyższy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są nowe ławki, informacja pasażerska, czytelne oznakowanie, jasne oświetlenie, wiata oraz przejście podziemne. Dostępne będą także windy oraz schody prowadzące z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów. Na stacji zmodernizowano 5 torów, natomiast prace od strony ul. Hutniczej są kontynuowane.

Podróżni korzystają także z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Dostęp do peronów ułatwiają zadaszone pochylnie. Przygotowane zostały ławki, wiaty oraz gabloty na rozkłady jazdy. Dzięki inwestycji pasażerowie wygodnie dojadą do Czechowic-Dziedzic, Skoczowa i Zebrzydowic. Pociągi jeżdżą również po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrojem a Czechowicami. Nowa przeprawa kolejowa zapewnia bezpieczne podróże i przewóz towarów. Wróciły bezpośrednie połączenia między Goczałkowicami Zdrojem a Zabrzegiem po tzw. łącznicy. Takie rozwiązanie nie wymaga wjazdu do stacji Czechowice pociągów z Katowic do Skoczowa i z Katowic do Zabrzegu.

Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei

Inwestycja poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Jej efektem będą sprawniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskid Śląski. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice–Dziedzice - Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku.

{"register":{"columns":[]}}