W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jakie problemy pokonujemy?

Na zdjęciu budynek Zespołu Szkół w Wolbromiu – projekt Gminy Wolbrom pn. Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół w Wolbromiu wdrażany w Programie klimatycznym EOG

Budynek Zespołu Szkół w Wolbromiu – projekt MF EOG Gmina Wolbrom

wysoka energochłonność obiektów szkolnych

emisja zanieczyszczeń

wysokie koszty utrzymania i funkcjonowania

- to najczęściej opisywane we wnioskach o dofinansowanie problemy, z jakimi borykają się podmioty prowadzące szkoły.

Budynki objęte projektami najczęściej są w złym stanie technicznym. Zdarza się, że od czasów wybudowania nie były remontowane. Nie są ocieplone. Nieszczelne ściany, dachy, drzwi i okna przyczyniają się do znacznej utraty ciepła. Przestarzałe i awaryjne instalacje c.o. i c.w.u. często dają się we znaki. Nieefektywne oświetlenie nie spełnia współczesnych norm. Źródła ciepła są przestarzałe i zasilane energią opartą na paliwach kopalnych.

Pociąga to za sobą szereg konsekwencji bezpośrednich i pośrednich, zarówno dla organu prowadzącego szkołę, jak i dla społeczności szkolnej i lokalnej. Wśród nich we wnioskach o dofinansowanie wymieniano m.in:

  • duże straty ciepła,
  • zwiększone zapotrzebowanie na energię,
  • zwiększone zużycie paliw kopalnych,
  • niedogrzane sale lekcyjne, pomieszczenia wspólne, szatnie i sale gimnastyczne,
  • niekorzystne warunki panujące w obiektach (wilgoć, grzyb),
  • brak komfortu ich użytkowania,
  • duże zanieczyszczenie powietrza przyczyniające się do przekroczenia norm jakości powietrza,
  • emisja szkodliwych substancji do atmosfery,
  • wzrost poziomu gazów cieplarnianych,
  • bardzo wysokie koszty utrzymania takich budynków (ogrzewania, oświetlenia),
  • wysokie nakłady budżetu gminy na eksploatację (przestarzałe systemy wytwarzania, przesyłu i wykorzystania energii),
  • niska świadomość społeczności lokalnej w kontekście konieczności rozwiązania problemów ekologicznych i społecznych z tego wynikających, "przywiązanie do tradycji" oraz brak zainteresowania aplikowaniem o środki zewnętrzne na termomodernizację i OZE,
  • brak wykorzystania nowoczesnych systemów produkcji energii z wykorzystaniem OZE.

Co dalej?

Wiemy już co nieco o problemach, z jakimi boryka się społeczność lokalna i szkolna użytkując przestarzałe budynki szkolne, teraz czas  

Być może w Twojej okolicy realizowane są klimatyczne projekty EOG

Możesz to sprawdzić na podstronie Znajdź nasz projekt w swojej okolicy. Zapraszamy!

 

 

Kampania informacyjna Nasze termo szkoły – efekty projektów termomodernizacyjnych w Programie klimatycznym EOG

Wszystkie materiały zamieszczone na podstronie Nasze termo szkoły – efekty projektów termomodernizacyjnych pochodzą ze stron projektów lub Beneficjentów realizujących projekty termomodernizacyjne dofinansowane ze środków Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu.

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}