W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej oraz strony biuletynu informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/kmpsp-zabrze/.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony biuletynu informacji publicznej https://www.gov.pl/web/kmpsp-zabrze/mapa-strony?show-bip=true.

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-10.

Data ostatniego przeglądu: 2024-03-28.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Wyłączenia: Ustawy nie stosuje się do multimediów zamieszczonych przed 23 września 2020 roku oraz treści, które nie zostały wytworzone przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu.

Treści niedostępne:
Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie nieprawidłowo przygotowanych dokumentów w edytorze tekstów (brak dobrze zaznaczonej, logicznej struktury) lub są skanami dokumentów.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR; darmowa usługa online OCR www.onlineocr.net/pl.
Witryna nie umożliwia zmiany rozmiaru czcionki i odstępów między wierszami i znakami, a także zmiany kontrastu.
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu będzie dążyć do zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-12-10.

Deklarację sporządzono na podstawie: samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest mł. bryg. Wojciech Strugacz.

Adres poczty elektronicznej: wstrugacz@psp.zabrze.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (32) 376-09-86

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Otoczenie i wejście do budynku

Do budynków Komendy Miejskiej PSP w Zabrzu możliwy jest dojazd od ulicy Pawła Stalmacha. Teren komendy stanowi kompleks budynków, przed którym zlokalizowany jest parking wewnętrzny dostępny dla pracowników oraz interesantów. Wejście do budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu znajduje się od ulicy Profesora Zbigniewa Religi.

Toalety:

Brak udogodnień, brak toalety z przewijakiem.

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ruchowo:

Przed budynkiem komendy wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących:

Brak udogodnień.

Wchodzenie z psem przewodnikiem:

Jest dozwolone.

Udogodnienia dla osób starszych:

Brak udogodnień.

Udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi:

Brak udogodnień.

Dostępność do tłumacza języka migowego

Możliwy dostęp do tłumacza migowego, po uprzednim przesłaniu wniosku o zapotrzebowanie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Aplikacje

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu nie jest twórcą aplikacji mobilnych.

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_2021.pdf 0.10MB
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego w formie dostępnej cyfrowo 2021
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_w​_formie​_dostępnej​_cyfrowo​_2021.pdf 0.10MB
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na 2021 rok w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_na​_2021​_rok​_w​_Komendzie​_Miejskiej​_Państwowej​_Straży​_Pożarnej​_w​_Zabrzu.pdf 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:13 mł. kpt. Maciej Janicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maciej Janicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 10.0 28.03.2024 13:23 kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 9.0 04.05.2023 09:40 kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 8.0 30.03.2023 10:40 kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 7.0 30.03.2022 11:55 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 6.0 28.09.2021 15:23 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 5.0 28.09.2021 15:09 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 4.0 31.03.2021 14:15 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 3.0 02.03.2021 11:05 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 2.0 05.01.2021 13:37 mł. kpt. Maciej Janicki
Deklaracja dostępności 1.0 08.12.2020 11:13 mł. kpt. Maciej Janicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}