W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział organizacji i nadzoru

st. bryg. mgr Zbigniew Czerniak
Naczelnik Wydziału

tel. (95) 733 83 10
e-mail: czerniakz@straz.gorzow.pl
e-mail: wok@straz.gorzow.pl

mł. bryg. mgr Magdalena Kuska
Zastępca Naczelnika Wydziału

tel. (95) 733 83 11
e-mail: kuskam@straz.gorzow.pl

Do zakresu działania wydziału organizacji i nadzoru należy realizacja zadań z obszaru spraw.

  1. Zadania z zakresu organizacji i nadzoru:
    1. przygotowywanie projektów dokumentów związanych z pełnieniem przez Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP funkcji organu administracji rządowej, a w szczególności w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej i organizacji ksrg;
    2. sporządzanie zbiorczych informacji na temat stanu bezpieczeństwa pożarowego województwa oraz wniosków z zakresu działania PSP na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej;
    3. organizowanie pracy komendy wojewódzkiej, w tym prowadzenie spraw dotyczących projektowania organizacji wewnętrznej komendy wojewódzkiej, w tym: opracowywania i aktualizowania regulaminu komendy wojewódzkiej oraz uzgadniania i zatwierdzania regulaminów organizacyjnych KP/KM PSP;
    4. realizowanie zadań dotyczących organizowania pracy komendy wojewódzkiej;
    5. organizowanie odpraw służbowych, narad, spotkań i innych uroczystości z udziałem kierownictwa komendy wojewódzkiej;
    6. inicjowanie oraz prowadzenie współpracy z Zarządem Wojewódzkim Związku OSP RP, organizacjami społecznymi działającymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności oraz zapobiegania i zwalczania klęsk żywiołowych;
    7. przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów i senatorów;
    8. inicjowanie, organizowanie oraz prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej i samorządu terytorialnego w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego;
    9. planowanie i przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych PSP z terenu województwa;
    10. koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej w KP/KM PSP z terenu województwa;
    11. analiza materiałów z kontroli przeprowadzonych w jednostkach organizacyjnych PSP;
    12. koordynowanie, rozpatrywanie i nadzór nad trybem załatwiania skarg, wniosków i petycji składanych do Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz przeprowadzanie okresowych badań i analiz w tym zakresie;
    13. inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie stanowienia aktów wewnętrznych kierownictwa komendy wojewódzkiej;
    14. ewidencjonowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń, instrukcji, wytycznych i upoważnień Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz zawartych przez niego porozumień;
    15. opiniowanie uchwał i projektów aktów prawa miejscowego jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania komendy wojewódzkiej, w zakresie zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne PSP;
    16. obsługa techniczno-biurowa doraźnych rad, zespołów i komisji, o charakterze pomocniczym lub opiniodawczo-doradczym Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
    17. współudział w opracowywaniu zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi komendy wojewódzkiej oraz Komendantów Powiatowych / Miejskich PSP z terenu województwa;
    18. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
    19. prowadzenie i obsługa sekretariatu komisji dyscyplinarnej;
    20. prowadzenie współpracy międzynarodowej;
    21. planowanie, organizowanie, koordynowanie i monitorowanie współpracy z zagranicznymi służbami i organizacjami pożarniczymi oraz ratowniczymi;
    22. przygotowywanie kontaktów międzynarodowych;
    23. przygotowywanie planów współpracy transgranicznej;
    24. nadzór nad współpracą międzynarodową prowadzoną przez poszczególne KP/KM PSP;
    25. przygotowanie Wojewódzkich Obchodów Dnia Strażaka oraz innych uroczystości;
    26. prowadzenie archiwum komendy wojewódzkiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów oraz podejmowanie decyzji o brakowaniu akt archiwalnych, a także udostępnianiu akt na zewnątrz;
    27. prowadzenie szkoleń dla pracowników komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
    28. nadzór nad przestrzeganiem zapisów instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz wykazu rzeczowego akt przez komórki organizacyjne i pracowników komendy wojewódzkiej;
    29. prowadzenia ewidencji pieczęci i stempli.
  2. Zadania z zakresu komórki ds. kontroli:
    1. przygotowywanie propozycji do rocznych planów kontroli;
    2. nadzór nad przygotowaniem programów kontroli;
    3. prowadzenie obsługi kancelaryjnej kontroli;
    4. gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji kontrolnej;
    5. opracowywanie sprawozdań z działalności kontrolnej.
  3. Zadania z zakresu spraw obronnych:
    1. koordynowanie przedsięwzięć obronnych wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej;
    2. współpraca z Wojewódzkim Sztabem Wojskowym, Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wojskową Komendą Uzupełnień, i innymi instytucjami w zakresie realizacji spraw obronnych;
    3. opracowywanie projektów decyzji i wytycznych w zakresie realizacji zadań obronnych;
    4. opracowywanie wytycznych do szkolenia obronnego;
    5. nadzór nad szkoleniem obronnym w jednostkach organizacyjnych PSP na terenie województwa;
    6. koordynacja realizacji zadań komendy wojewódzkiej w zakresie Obrony Cywilnej.

Wydziałem organizacji i nadzoru kieruje naczelnik wydziału, przy pomocy zastępcy naczelnika wydziału.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Informatyki i Łączności
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział organizacji i nadzoru 7.0 02.06.2023 13:23 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 6.0 22.12.2022 11:54 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 5.0 04.05.2022 13:38 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 4.0 02.02.2021 11:05 Janusz Drozda
Wydział organizacji i nadzoru 3.0 04.12.2020 12:38 Jacek Targoński
Wydział organizacji i nadzoru 2.0 28.11.2020 17:37 Krzysztof Pietrucki
Wydział organizacji i nadzoru 1.0 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}