W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dyrektor ORPEG ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Polskiej przy Ambasadzie RP w Valletcie

25.07.2023

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Polskiej przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie.

konkurs - dyrektor

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ogłasza konkurs na stanowisko

 

  Dyrektora

  Szkoły Polskiej przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie

 

Data ukazania się ogłoszenia: 21.07.2023 r.

Wymiar etatu: niepełny

Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy: Szkoła Polska przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie .

  1. Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 5 ust. 1 oraz w § 1 pkt 5-11 lub § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (
    Dz.U. z 2021 r. poz. 1449 z późn. zm.) zwanego dalej „Rozporządzeniem”.
  2. Stanowisko dyrektora Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
    i przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel mianowany
    lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 1 oraz § 1 pkt 5-11 Rozporządzenia tj.:
  1. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny,
    oraz przygotowanie pedagogiczne;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi lub szkolnymi punktami konsultacyjnymi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty
    i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
  3. posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
  4. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  6. nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984) dalej Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r.  poz. 742) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.);
  7. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  9. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 z późn. zm.);
  10. w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672) lub ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego;
  1. Stanowisko dyrektora Szkoły Polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym
    i przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania wynikające z § 5 ust. 2 oraz § 1 pkt 2 i 5-11  Rozporządzenia tj.:
  1. ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  2. ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi lub szkolnymi punktami konsultacyjnymi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty
    i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin;
  3. spełnia wymagania niezbędne określone w dziale I ust. 2 pkt. 1 i pkt. 3 – 10 Ogłoszenia.

Wymagania pożądane:

  1. znajomość pakietu MS Office;
  2. umiejętność samodzielnego zdobywania i aktualizowania zdobytej wiedzy w zakresie wykonywanych obowiązków, w tym w szczególności bieżące monitorowanie zmian w zakresie ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansach publicznych i innych właściwych przepisów oraz regulacji wewnętrznych Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą;
  3. umiejętność pracy w zespole i działania w sytuacjach stresowych;
  4. umiejętność definiowania celów i priorytetów oraz organizacji pracy własnej;
  5. kreatywność, dokładność, odpowiedzialność, terminowość w wykonywaniu zadań.

 

II. Dokumenty wymagane przy składaniu oferty zgodnie z zarządzeniem nr 19/2023 Dyrektora Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z dnia 25 kwietnia 2023 r. w sprawie Regulaminu konkursu
na stanowisko dyrektora szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym i przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej
:

  1. list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej (preferowany w formacie Europass),
  3. koncepcja pracy Szkoły Polskiej z uwzględnieniem współpracy z organami statutowymi Szkoły Polskiej
    i środowiskiem zewnętrznym,
  4. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
  • imię (imiona) i  nazwisko,
  • datę i miejsce urodzenia,
  • obywatelstwo,
  • miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  1. oświadczenie o zgodności wszystkich przedłożonych kopii z oryginałem,
  2. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia oraz przygotowania pedagogicznego, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  3. kopia świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania szkołami, szkolnymi punktami konsultacyjnymi lub szkołami polskimi, organizowanego na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin lub w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin,
  4. kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego w stopniu odpowiadającym co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy lub oświadczenie kandydata w ww. zakresie,
  5. w przypadku cudzoziemca – kopie:

- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. 2021 poz. 672), lub

- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska, lub

- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

  1. kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  2. kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela,
  3. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
  4. oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.- Prawo o szkolnictwie wyższymi nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.);
  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
    o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
    publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 289 ze zm.),
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  9. oświadczenie o zmianie nazwiska – w przypadku nazwiska innego na przedkładanych dokumentach niż aktualnie używane.

Wskazuje się, iż podstawą przetwarzania danych osobowych kandydata w niniejszym procesie rekrutacyjnym jest dobrowolna zgoda kandydata. Z tych względów prosimy o załączenie do dokumentów rekrutacyjnych podpisanej klauzuli zgody, w następującym brzmieniu:

„Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa, w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko dyrektora Szkoły Polskiej
przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie.

Zostałem(łam) poinformowany(a), iż zgoda może zostać przeze mnie wycofana w każdym czasie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
z obowiązującym prawem. Jednocześnie - wycofanie zgody na przetwarzanie danych jest równoznaczne
z rezygnacją w udziale w procesie rekrutacji.”

 

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
    1. Kierowanie działalnością Szkoły Polskiej (dalej jako „Szkoła”) oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
    2. Organizacja pracy Szkoły, zgodnie z obowiązującymi przepisami powszechnie obowiązującymi
      i wewnętrznymi.
    3. Pełnienie roli Pracodawcy w stosunku do kadry pedagogicznej i innych pracowników Szkoły oraz pełnienie nadzoru pedagogicznego nad nauczycielami zatrudnionymi w Szkole.
    4. Organizacja pracy pracowników Szkoły, w szczególności w zakresie podziału obowiązków i określania odpowiedzialności w ramach powierzonych zadań.
    5. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły oraz ponoszenie odpowiedzialności
      za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjne, finansowe i gospodarcze obsługi Szkoły.
    6. Wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę.
    7. Sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego.
    8. Współpraca z Radą Szkoły (jeśli została powołana), Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, rodzicami, Samorządem Uczniowskim.
    9. Realizowanie uchwał Rady Szkoły (jeśli została powołana) oraz Rady Pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących.
    10. Zapewnienie przestrzegania przepisów prawa krajowego oraz zatwierdzonych procedur wewnętrznych
      w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także prawa miejscowego związanego z działalnością Szkoły.
    11.  Realizowanie systemu kontroli zarządczej, przestrzeganie przepisów kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem.
  2. Termin i miejsce składania dokumentów:
    1. Dokumenty należy składać do dnia 7 sierpnia 2023 r., do godz. 16:00 (czasu polskiego) w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs” (podać nazwę placówki, której konkurs dotyczy: Szkoła Polska przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie)
    2. Decyduje data: wpływu oferty.

 

    1. Miejsce składania dokumentów:

Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa (sekretariat)

           Konkurs: Szkoła Polska przy Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Valletcie.

 

    1. Dopuszcza się złożenie oferty w postaci elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@orpeg.pl  

Oferta składana w postaci elektronicznej powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem osobistym (zaawansowanym podpisem elektronicznym) i zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych jako załączniki do oferty.

 

 

 

  1. Informacje dodatkowe:
  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, w rozumieniu przepisów
    o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 2%;
  2. Wszystkie oświadczenia winne być podpisane.
  3. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski. Tłumaczenie winno być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
  4. Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora ORPEG.
  5. Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem komisja ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.
  6. Na żądanie dyrektora ORPEG kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w dziale II.
  7. Z uwagi na realizację zadań w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, osoba wyłoniona do zatrudnienia będzie sprawdzana
    w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym zgodnie z art. 12 pkt 6 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
    o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 31).
  8. Wybrana osoba otrzyma skierowanie do przychodni medycyny pracy w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
  9. Osoba, której ma być powierzone stanowisko dyrektora Szkoły Polskiej, jest zobowiązana przed podpisaniem umowy do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, kopii dokumentów poświadczających status pobytu w kraju, na terenie którego znajduje się Szkoła Polska oraz przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów, o których mowa w dziale II pkt 6-11.
  10. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
  11. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: +48 22 622 37 92 lub +48 22 853 11 71

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZATRUDNIENIE NA STANOWISKO
DYREKTORA
SZKOŁY POLSKIEJ
PRZY PRZEDSTAWICIELSTWIE DYPLOMATYCZNYM, URZĘDZIE KONSULARNYM

I PRZEDSTAWICIELSTWIE WOJSKOWYM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

 

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych, „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz
o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: Administrator) jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa.
    2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
      w zakresie działania Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą za pomocą adresu e-mail iod@orpeg.pl.
    3. Administrator – Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą – przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy), art. 6 ust 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Przepisy szczególne zostały zawarte w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.), w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900), w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 31 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1449 ze zm.). Przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do konkursu. Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
    4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu udziału w konkursie na stanowisko dyrektora szkoły polskiej przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym i przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej.
    5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa;
  3. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Ośrodkiem Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
    1. Dokumenty i oświadczenia kandydatów, którzy nie zostali wybrani na stanowisko dyrektora, zostaną zniszczone po upływie terminu 30 dni od dnia upowszechnienia informacji o wyniku konkursu.
    2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia (jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których stanowi art. 17 ust. 1 RODO), ograniczenia ich przetwarzania oraz wycofania zgody w dowolnym momencie (dotyczy danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A RODO).
    3. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    4.  Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

Materiały

Konkurs na dyrektora szkoły
Ogłoszenie​_Valletta.pdf 0.26MB
{"register":{"columns":[]}}