W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bogusław Wijatyk

Dyrektor Generalny

Dyrektor Generalny Bogusław Wijatyk

sekretariat:
tel.: 22 623 15 57
fax: 22 623 12 00
e-mail: sekretariat.dg@minrol.gov.pl

Kompetencje

1. zapewnia funkcjonowanie Ministerstwa, warunki do jego działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa, na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1691, z późn. zm.);

2. sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania zadań określonych przez Ministra;

3. realizuje zadania dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia w częściach 32 – Rolnictwo, 33 – Rozwój wsi, 35 – Rynki rolne i 62 – Rybołówstwo;

4. określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Bezpieczeństwa, Departamentu Kontroli i Audytu, Departamentu Współpracy Międzynarodowej, Biura Administracyjnego, Biura Dyrektora Generalnego oraz Biura Finansowego, w szczególności dotyczące:

  • zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz prowadzenia przygotowań obronnych w ramach powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
  • funkcjonowania systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
  • zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych,
  • przeprowadzania kontroli,
  • skarg, wniosków i petycji,
  • audytu wewnętrznego,
  • uczestnictwa we Wspólnej Polityce Rolnej,
  • uczestnictwa w pracach organów Unii Europejskiej oraz w ramach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), Światowej Organizacji Handlu (WTO), a także innych organizacji międzynarodowych,
  • dwustronnej i wielostronnej współpracy z zagranicą,
  • spraw administracyjnych i obsługi technicznej w Ministerstwie,
  • ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • administrowania siecią teleinformatyczną,
  • udzielania zamówień publicznych,
  • zarządzania zasobami ludzkimi,
  • organizacji Ministerstwa,
  • funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Ministerstwie,
  • procesów zarządzania projektowego,
  • spraw finansowych i budżetowych w Ministerstwie w zakresie dysponenta trzeciego stopnia części budżetowych 32 – Rolnictwo, 33 – Rozwój wsi, 35 – Rynki rolne i 62 – Rybołówstwo.

Życiorys

Bogusław Wijatyk (54 lata), dr inż.

Absolwent:

  • Akademii Rolniczej w Poznaniu, wydziału ogrodniczego, praca magisterska u prof. dr. hab. Zbigniewa Habera dot. zapobieganiu negatywnego oddziaływania skutków zbiornika poflotacyjnego „Żelazny Most” (największego zbiornika odpadów w Europie) KGHM;
  • Fachhochschule Weihenstephan Friesing, Triesdorf Międzynarodowe Studia Podyplomowe „Agrarmanagement“, Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej prof. dr Herbert Ströbel;
  • Akademii Rolniczej we Wrocławiu, doktorat z Instrumentów EU skierowanych do obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania, promotorzy prof. dr hab. Barbara Kutkowska, prof. dr hab. Teodor Nietupski;
  • Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, studia podyplomowe „Nowoczesne Zarządzanie Instytucją”;
  • Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku, studia podyplomowe „Master of Bussines Administration (MBA)”.

Polski samorządowiec, ekonomista, menadżer. Pracował na wszystkich szczeblach samorządu od gminy (Stronie Śląskie) przez powiat (kłodzki) po województwo (dolnośląskie). W powiecie kłodzkim w ramach współpracy międzynarodowej jednostek samorządu był współtwórcą porozumienia między powiatem kłodzkim a powiatem Gross-Gerau. W czasie przystępowania Polski do Unii Europejskiej był pełnomocnikiem prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do nieinformatycznej części systemu Zarządzania i Kontroli (IACS), niezbędnego do wprowadzania płatności bezpośrednich dla rolników. Za zasługi na tym polu odznaczony Brązowym Krzyżem Prezydenta RP.

W Sekcji Analiz Ekonomicznych Polityki Rolnej (SAEPR) Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa (FAPA) pracował jako ekonomista, gdzie przygotowywał m.in. analizy rynkowe, ocenę: „Układu Stowarzyszeniowego Polski z UE” czy skutków liberalizacji handlu międzynarodowego w ramach porozumienia CEFTA – Środkowoeuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (pierwotnie: Polska, Czechosłowacja, Węgry, później inne kraje).

W samorządzie województwa dolnośląskiego odpowiadał za Program Rozwoju Obszarów Wiejskich, rozwój Kapitału Ludzkiego, środowisko, geologię, współpracę regionalną i transgraniczną (Czechy i Saksonia). Przede wszystkim jednak za program o potwierdzonej międzynarodowej reputacji (ARGE – Wiedeń) „Odnowa Wsi” – skuteczne narzędzie edukacji dorosłych z terenów wiejskich, które służy do odwracania negatywnych trendów.

Na płaszczyźnie krajowej i międzynarodowej, jako jedyny cywil na tej pozycji jak dotąd, zarządzał przez blisko 6 lat Programem Bezpieczeństwa (NSIP) Sojuszu Północnoatlantyckiego (NATO) dla Polski. Ekspert w dziedzinie natowskiego procesu inwestycyjnego (w tym budowlanego). Nadzorował Agencję Mienia Wojskowego na podstawie kwalifikacji Ministra Skarbu Państwa.

Członek Instytutu Politycznego im. Macieja Rataja, ekspert think-thank przy NKW PSL, wykładowca akademicki przedmiotów ekonomicznych. Autor publikacji w j. polskim, angielskim.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.01.2024 13:49 Sławomir Mucha
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sławomir Mucha
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Bogusław Wijatyk 6.0 18.01.2024 17:46 Sławomir Mucha
Bogusław Wijatyk 5.0 18.01.2024 11:50 Maria Kuźniar
Bogusław Wijatyk 4.0 15.01.2024 15:18 Sławomir Mucha
Bogusław Wijatyk 3.0 15.01.2024 12:30 Sławomir Mucha
Bogusław Wijatyk 2.0 12.01.2024 13:49 Sławomir Mucha
Bogusław Wijatyk 1.0 12.01.2024 13:49 Sławomir Mucha

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}