W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O konkurencyjności polskiej żywności podczas targów WorldFood Poland

16.04.2024

– Jesteśmy dużym producentem i eksporterem żywności. Resort robi wiele, aby przyczyniać się do budowania bezpieczeństwa i wysokiej jakości żywności produkowanej w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie producenci oraz pomoc finansowa z budżetu krajowego i unijnego. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w tę produkcję – powiedział sekretarz stanu Stefan Krajewski, otwierając targi WorldFood Poland w Warszawie. Wiceminister wziął także udział w debacie „Jak zapewnić konkurencyjność polskiej gospodarki żywnościowej? Zrównoważona produkcja i przetwórstwo żywności”.

Wiceminister Stefan Krajewski uczestniczy w ceremonii otwarcia targów WorldFood Poland (fot. MRiRW)

X edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Poland odbywa się od 16 do 18 kwietnia 2024 r. w kampusie Expo XXI w Warszawie. Wydarzenie objął honorowym patronatem minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski.

Konkurencyjność polskiej żywności – jakość i bezpieczeństwo

– Po wejściu do Unii Europejskiej zwiększyliśmy nacisk na produkcję żywności ekologicznej i na działanie systemów jakości. Dzięki pracy producentów oraz wsparciu finansowemu z budżetu państwa i UE dziś polska żywność konkuruje pod względem jakości na światowych rynkach. Jako resort robimy wiele, aby wspierać rozwój produkcji polskiej żywności wysokiej jakości – zaznaczył wiceminister Stefan Krajewski.

Sekretarz stanu zauważył, że produkcja żywności obejmuje wiele sektorów gospodarki, a bardzo ważną częścią tej produkcji jest kontrola jakości podczas całego procesu. To dzięki niej konsument ma pewność bezpieczeństwa produktów spożywczych oraz zaufanie do znajdujących się na produktach certyfikatów.

Wyzwania przed polską i światową produkcją żywności

– Zapotrzebowanie na żywność na świecie stale rośnie, a co za tym idzie, wyzwań związanych z jej produkcją jest coraz więcej – zauważył wiceminister Stefan Krajewski. Sekretarz stanu stwierdził, że wydarzenie, jakim są targi WorldFood Poland, jest platformą spotkań wszystkich tych, którzy przyczyniają się do tego, aby żywność była powszechnie dostępna i bezpieczna.

– Rozmawiamy tu także o wyzwaniach, które stoją przed polską produkcją żywności. Produkujemy w Polsce żywność wysokiej jakości i jesteśmy jej dużym eksporterem. Dziś szukamy odpowiedzi na pytanie, co jeszcze powinniśmy zrobić w obszarze produkcji żywności, zwłaszcza, że ostatnie wyzwania związane z pandemią i wojną pokazują, jak ważny jest ten obszar – powiedział sekretarz stanu.

Wiceminister Krajewski zauważył, że z jednej strony czeka nas konieczność dużego zwiększenia światowej produkcji żywności – nawet o 80 proc. w ciągu najbliższych 30 lat – a z drugiej strony przed produkcją żywności stoją także wyzwania klimatyczne i środowiskowe. Sekretarz stanu podkreślił jednak, że wyzwania te nie muszą pozostawać ze sobą w sprzeczności.

Wiceminister stwierdził ponadto, że bardzo duże znaczenie mają relacje handlowe pomiędzy producentami i odbiorcami.

– Dzisiejsze targi to świetna okazja do nawiązania nowych kontaktów i dyskusji na temat przyszłości sektora – podkreślił wiceminister Krajewski.

O wydarzeniu

Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Poland to największe w Polsce targi w formule b2b – przeznaczone dla przedsiębiorców. Są one poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji żywności, poprzez przetwórstwo aż po sprzedaż gotowych produktów.

Oferta targów to surowce i dodatki do żywności, technologie i usługi dla branży spożywczej oraz produkty spożywcze, w tym żywność ekologiczna i funkcjonalna, napoje, alkohole oraz suplementy diety. Podczas WorldFood Poland spotykają się producenci, dostawcy, dystrybutorzy, importerzy i eksporterzy, dostawcy rozwiązań technologicznych, media, agencje, firmy konsultingowe i analityczne oraz eksperci branżowi.

X edycja WordFood Poland to m.in. 300 wystawców z 32 państw (45 proc. stanowią firmy zagraniczne), 7 pawilonów narodowych, 40 debat i prelekcji oraz konsultacje branżowe z ekspertami.

Udział w targach stwarza możliwości: spotkania z potencjalnymi partnerami, sprzedaż produktów i usług, pozyskania nowych odbiorców i znalezienia nowych możliwości biznesowych. To także okazja, aby uzyskać odpowiedzi od ekspertów branżowych podczas wielu spotkań, dyskusji, szkoleń i konferencji poświęconych żywności i trendom w branży spożywczej.

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}