W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uelastycznienie procedur przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych dla kandydatów na rzeczoznawców majątkowych w sytuacjach wyjątkowych

15.03.2021

W sytuacjach szczególnych możliwe będzie sprawniejsze odwołanie albo zmiana terminów postępowań kwalifikacyjnych dla kandydatów na rzeczoznawców majątkowych. Zmiany wprowadzone nowelizacją rozporządzenia ws. nadawania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości oraz rozporządzenia ws. opłaty za postępowanie kwalifikacyjne oraz wysokości wynagrodzenia członków Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej mają ograniczyć wpływ pandemii COVID-19 na procedury dot. organizowania i przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych.

Zdjęcie przedstawia osobę siedzącą przy biurku i rozwiązującą test. Na zdjęciu widoczna jest część sylwetki osoby.

Celem wprowadzanych zmian w rozporządzeniach jest uelastycznienie procedur dotyczących organizowania i przeprowadzania w sytuacjach kryzysowych – takich jak pandemia COVID-19 – postępowań kwalifikacyjnych dla osób ubiegających się o nadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości. Rozwiązania mają ograniczać zagrożenie dla zdrowia kandydatów na rzeczoznawców majątkowych oraz stworzyć warunki wzmacniające poczucie ich bezpieczeństwa. Nowelizacje rozporządzeń stanowią odpowiedź na potrzeby kandydatów na rzeczoznawców majątkowych. Zmiany wchodzą w życie 15 marca.

Zmiany w organizacji i przeprowadzaniu egzaminów dla kandydatów na rzeczoznawców majątkowych

  • W sytuacjach szczególnych (stan epidemii, przypadki losowe) możliwe będzie sprawniejsze odwołanie albo zmiana terminów postępowań. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii będzie informował o tym w komunikacie zamieszczonym w Dzienniku Urzędowym. Informacja będzie również publikowana na stronie ministerstwa. Kandydaci na rzeczoznawców będą mogli w łatwiejszy sposób dowiedzieć się o zmianie terminu albo o odwołaniu przeprowadzenia egzaminów.
  • Procedura zwrotów wniesionych przez kandydatów na rzeczoznawców majątkowych opłat w przypadku odwołania postępowania kwalifikacyjnego przez ministra właściwego jest teraz o wiele prostsza. Opłaty będą zwracane z urzędu, co wpłynie na przyspieszenie tego procesu. Kandydat będzie mógł jednak, tak jak dotychczas, wnioskować o zaliczenie wniesionej opłaty na rzecz innego terminu egzaminu.

  • Kandydat na rzeczoznawcę majątkowego będzie mógł wycofać wniosek o nadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości albo wniosek o ponowne przystąpienie do egzaminu na każdym etapie postępowania kwalifikacyjnego.

  • Usystematyzowaliśmy procedury potwierdzania odbycia praktyk zawodowych przez kandydatów na rzeczoznawców majątkowych oraz składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości. Wpłynie to na łatwiejsze stosowanie tych procedur.

{"register":{"columns":[]}}