W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Utracone dochody gmin

Zwrot gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych lub rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego.

Miejsce załatwienia sprawy

Osobiście w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim, drogą pocztową lub poprzez platformę ePUAP.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych lub rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego - termin złożenia do 31 marca, termin ewentualnej korekty – do 31 maja.
  2. Oświadczenie potwierdzające, że nieruchomości wskazane we wniosku spełniają przesłanki, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2023 poz.70).

Sposób załatwienia sprawy

Przekazanie pozytywnie zweryfikowanego wniosku do Ministerstwa Finansów celem przyznania środków gminie.

Termin załatwienia sprawy

Wypłata środków na rzecz gminy – do 31 sierpnia.

Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę

Lubelski Urząd Wojewódzki
Wydział Środowiska i Rolnictwa
Oddział ds. rolnictwa i rozwoju wsi
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
tel.: 81 74 24 785
e-mail: sir@lublin.uw.gov.pl

Materiały

Dochody utracone - wzór wniosku dla gmin
Dochody​_utracone​_-​_wzór​_wniosku​_dla​_gmin.pdf 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}