W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/witd-lodz

Data publikacji strony internetowej: 2022 – 04 - 05.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022 – 04 - 05.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-05-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Kramarz, sekretariat@witd.lodz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 42 639 80 68 wew. 104. Tą samą droga można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później, niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich link do strony https://www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Wojewódzki Inspektoratu Transportu Drogowego z siedzibą w Łodzi ul. Łagiewnicka 54/56

  • Siedziba Urzędu znajduje się w budynku C na X piętrze.
  • Do budynku prowadzą 2 wejścia. Jedno główne od strony parkingu posiada automatycznie rozsuwane szklane drzwi, które prowadzą do recepcji połączonych budynków i korytarza łączącego budynki A,B i C. Wejście to w głębi parkingu posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Drugie wejście do budynku znajduję się od ulicy Łagiewnickiej do którego prowadzą schody. Wejście to nie posiada rozsuwanych drzwi ani udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Na terenie budynku znajdują się kierunkowskazy (strzałki) wskazujące drogę do poszczególnych budynków.

 

Po wejściu do budynku od strony parkingu należy skręcić w prawo i kierować się korytarzem do końca, a następnie skręcić w lewo. W połowie korytarza znajdują się schody i dwie windy. Schody prowadzą na X piętro gdzie znajduje się wyjście ewakuacyjne. Brak możliwości wejścia do urzędu tą drogą. Schody prowadzą również do wyjścia ewakuacyjnego z budynku brak przystosowania dla osób niepełnosprawnych.

 

Po wejściu od ul. Łagiewnickiej należy skręcić w prawo, a następnie w lewo
i kierować korytarzem do końca, a potem skręcić w lewo. W korytarzu łączącym budynek A i B znajduje się równia pochyła odgrodzona barierką oraz schody.
Po dotarciu do końca korytarza, kończącego swój bieg w budynku C należy skręcić
w lewo i kierować się na wprost korytarzem biegnącym przez budynek C. W jego połowie  po prawej stronie znajdują się schody i dwie windy.

 

Korytarz łączący budynki A i C prowadzi bezpośrednio do wind. W budynku C są dwie windy. Obok przycisku przywołującego windę znajduję się wskaźnik pokazujący windę która jest dostępna dla wsiadających. W windach przycisk kondygnacji „zero” nie jest dodatkowo wyróżniony kolorystycznie i brak informacji głosowej.

Początek i koniec biegu schodów prowadzących do siedziby nie są wyróżniony przy pomocy kontrastowego koloru.

Po wyjściu z windy na X piętrze naprzeciwko znajduje się sekretariat do którego prowadzą drzwi drewniane. Drzwi te nie otwierają się automatycznie i nie posiadają siłowników wspomagających. W godzinach pracy urzędu drzwi pozostają otwarte.

  • Przy głównym wejściu do budynku jest umieszczona tablica informacyjna.
  • W budynku nie ma zamontowanego systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa WITD goście i klienci nie poruszają się po siedzibie Inspektoratu samodzielnie. Zawsze towarzyszą im odpowiedni pracownicy, którzy prowadzą konkretne sprawy. Zapewniają one możliwość dotarcia do właściwych pomieszczeń i zapewniają niezbędne wsparcie.
  • W siedzibie Inspektoratu brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku przy wejściu głównym obok recepcji.
  • Przed budynkiem obok wejścia głównego od strony parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • W sekretariacie siedziby Inspektoratu znajduje się wideotłumacz języka migowego. Usługa dostępna jest od godz. 8:00 do zakończenia pracy Urzędu. Za pomocą wideotłumacza można komunikować się metodą: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy).
  • W siedzibie Inspektoratu nie ma pętli indukcyjnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Oddział Wydziału Inspekcji z siedzibą w Sieradzu przy ul. Spółdzielczej 4

  • Przy wejściu do budynku siedziby Oddziału jest umieszczona tablica informacyjna.
  • Siedziba Oddziału znajduje się na parterze budynku do którego prowadzi wejście od strony parkingu znajdującego się w szczycie budynku. Do siedziby oddziału można wejść również od strony bramy wjazdowej do Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Sieradzu.
  • Pomieszczenie nie jest wyposażone w pętlę indukcyjną.
  • W siedzibie Oddziału brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
  • Przed budynkiem, nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Utrudniony dostęp do budynku osobie niepełnosprawnej – przed wejściami znajdują się schody – dwa stopnie, których nie można ich ominąć windą/platformą/ podnośnikiem.
  • Brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych tj. pętli indukcyjnej, oznaczeń
    w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W oddziale obsługa klientów możliwa po wcześniejszym umówieniu z uwagi na brak punktu obsługi klienta.

Oddział Wydziału Inspekcji z siedzibą w Łowiczu przy ul. Jana Pawła II 173/175

  • Przy wejściu do budynku siedziby Oddziału jest umieszczona tablica informacyjna.
  • Siedziba Oddziału znajduje się na 1 piętrze budynku.
  • Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Utrudniony dostęp do budynku osobie niepełnosprawnej – przed wejściem znajdują się schody – 17stopni, których nie można ich ominąć windą/platformą/ podnośnikiem.
  • Początek i koniec biegu schodów prowadzących do siedziby oddziału nie jest wyróżniony przy pomocy kontrastowego koloru.
  • Brak toalety dla osób z niepełnosprawnością.
  • Brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych tj. pętli indukcyjnej, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W oddziale obsługa klientów możliwa po wcześniejszym umówieniu z uwagi na brak punktu obsługi klienta.

Oddział Wydziału Inspekcji z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Szkolnej 28

  • Przy wejściu do budynku siedziby Oddziału jest umieszczona tablica informacyjna.
  • Siedziba Oddziału znajduje się na 3 piętrze budynku w pokojach oznaczonych numerami od 318 do 321.
  • Przed budynkiem nie wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Do siedziby oddziału należy wchodzić wejściem do budynku oznaczonym literą „B”. wejście znajdujące się na ścianie frontowej od strony ul. Szkolnej. Brak możliwości wejścia do siedziby oddziału wejściem do budynku oznaczonym literą „A”.
  • Utrudniony dostęp do budynku osobie niepełnosprawnej – przed wejściem znajdują się schody – 10 stopni, które można ominąć windą znajdującą się po prawej stronie wejścia. Wejście posiada szklane jednoskrzydłowe drzwi, które nie są rozsuwane automatycznie. Za drzwiami znajduje się wiatrołap, który prowadzi do holu.

 

Po wejściu do budynku obok recepcji należy skręcić w prawo w kierunku klatki schodowej, a następnie kierować się schodami na 3 piętro. Po wejściu na 3 piętro należy skręcić w prawo i przemieszczać się korytarzem  prosto. Na wysokości pokoju 339 należy skręcić w prawo i przemieszczać się korytarzem prosto aż do szklanych drzwi za którymi znajduje się siedziba oddziału. Na korytarzu znajdują się schody – 6 stopni, których nie można ominąć windą/platformą/ podnośnikiem.

 

Winda prowadząca do siedziby oddziału znajduje się na zewnątrz budynku po prawej stronie wejścia. Umożliwia ona komunikację między wszystkimi piętrami budynku. Winda dostępna jest dla osób na wózku inwalidzkim. Na panelu wyświetla się numer piętra oraz słychać komunikat dźwiękowy, a także posiada znaki wyczuwalne dotykiem.

 

Po wyjściu z widny na trzecim piętrze należy skręcić w lewo i przemieszczać się korytarzem prosto. Na wysokości pokoju 339 należy skręcić w prawo i przemieszczać się korytarzem prosto aż do szklanych drzwi za którymi znajduje się siedziba oddziału. Na korytarzu znajdują się schody – 6 stopni, których nie można ominąć windą/platformą/ podnośnikiem

 

Początek i koniec biegu schodów prowadzących do siedziby oddziału nie jest wyróżniony przy pomocy kontrastowego koloru.

 

  • W budynku brak strzałek kierunkowych  ułatwiających  dotarcie do oddziału.
  • W oddziale brak toalety dla osób z niepełnosprawnością. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku oraz w budynku do którego prowadzi wejście oznaczone literą „B” znajduję się toaleta dla matki z dzieckiem.
  • W oddziale brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych tj., oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej dla osób niedosłyszących w punkcie informacyjnym (wejście B do budynku ) w godzinach pracy Urzędu Miasta oraz za zgodą pracownika Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta.
  • Obsługa osób z niepełnosprawnościami  może odbywać się na parterze budynku Urzędu Miasta, w specjalne do tego przeznaczonym pokoju (wejście A do budynku).
  • W pokoju przeznaczonym dla obsługi osób niepełnosprawnych, znajdującym się po lewej stronie Punktu Informacyjnego Urzędu Miasta (wejście A), znajduje się wideotłumacz języka migowego. Usługa dostępna jest w godzinach pracy Urzędu Miasta oraz za zgodą pracownika Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W oddziale obsługa klientów możliwa po wcześniejszym umówieniu z uwagi na brak punktu obsługi klienta.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Kontakt z Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego w Łodzi możliwy jest w szczególności poprzez:

  • korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: sekretariat@witd.lodz.pl
  • przesyłanie faksów na numer 42 639-81-02
  • platformę ePUAP, opatrzoną podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym - skrzynka ePUAP: /WITD_Lodz/SkrytkaESP
  • korespondencję pisemną na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi  ul. Łagiewnicka 54/56, 91-463 Łódź,
  • dyżur informacyjny prowadzony w każdy piątek w godzinach 9:00 - 15:00, pod numerem telefonu 785-296-410

Zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami
w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową
w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze budynku.

Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 r. poz. 1824z późn. zm.) Łódzki Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności
w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się. Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).

Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu, e-mail lub za pośrednictwem platformy ePUAP - opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:

  • PJM (polski język migowy),
  • SJM (system językowo-migowy),
  • SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).

Można również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat
i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią
i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.

Dokładamy wszelkich starań aby sukcesywnie eliminować wszystkie bariery i tym samym spełniać wytyczne zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 poz. 1062 z późn. zm.).

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostepnosc​_1.pdf 0.06MB
{"register":{"columns":[]}}