W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Ministerstwa Cyfryzacji dedykowanej Systemowi S46: https://www.gov.pl/web/system-s46.

Data publikacji strony internetowej: 20.08.2025 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 20.08.2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20.08.2025 r.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Wejścia do budynku
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

  • Wejście główne A – jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących.
    • Z lewej strony wejścia znajduje się podjazd dla wózków.
    • Zewnętrzne drzwi wejściowe do holu budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie.
    • Za drzwiami znajduje się punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji, ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramką z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.
    • W holu po lewej stronie znajduje się kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) oraz recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji znajduje się pętla indukcyjna.
    • Na prawo od wejścia znajduje się winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym na parter części A budynku.
    • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji znajdują się sale konferencyjne, które są w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Wejście B – nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
    • Prowadzą do niego czterostopniowe schody, bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
    • Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
    • Na lewo od wejścia znajduje się recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
    • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się za recepcją w części budynku (C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
    • Lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm.

Korytarze i ciągi komunikacyjne

  • W budynku nie ma planów tyflograficznych z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.
  • Korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku.
  • W ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille'a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.

Inne udogodnienia

  • W budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
  • Sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Łazienka i toaleta

  • W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
    • Drzwi do toalety otwierają się na zewnątrz.
    • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
    • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
    • W toalecie znajduje się zamontowana linka do wzywania pomocy.
    • W toalecie znajduje się przycisk do wzywania pomocy.
    • Na ścianach są zamontowane poręcze.
    • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Wniosek o tłumacza polskiego języka migowego można składać od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00. Więcej informacji i możliwość składania wniosków dostępne są pod tym linkiem: Tłumacz Polskiego Języka Migowego.
  • Informacje o działalności Ministerstwa Cyfryzacji dostępne są w języku migowym (PJM) pod tym linkiem: Działania Ministerstwa Cyfryzacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mailowo: sebastian.strawa@cyfra.gov.pl lub telefonicznie 662 945 086.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Skargi i odwołania

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Ewentualne skargi prosimy kierować:

  • Pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym;
  • Pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl;
  • Poprzez system ePUAP – adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
  • Adres do e-Doręczeń: AE:PL-45928-68514-CHARA-16
  • Telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;

Jeśli nie są Państwo zadowoleni z odpowiedzi na zgłoszenie, mają Państwo prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegółowe informacje oraz dane kontaktowe znajdują się na oficjalnej stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.

{"register":{"columns":[]}}