Tytuł/stanowisko: inspektor wojewódzki do spraw nadzoru nad realizacją zadań przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej udzielające pomocy stacjonarnej Polityki Społecznej z dnia 16.10.2025 numer 157235
Dyrektor Generalny ogłasza nabór
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata
Informacje o ofercie
Ogłoszenie numer 157235z dnia 16.10.2025 r.
Liczba stanowisk: 1
Wymiar etatu: 1
Wynagrodzenie zasadnicze: 6000 zł brutto
Warunki pracy:
- Praca w siedzibie Urzędu oraz w terenie.
- Warunki architektoniczne budynku Urzędu:praca na V piętrze budynku, winda, toalety i podnośnik dostosowane do osób niepełnosprawnych.
- Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Zagrożenie korupcją.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych ( spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzedach.
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- nadzoruje realizację zadań przez domy pomocy społecznej i środowiskowe domy samopomocy prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego
- kontroluje jakość usług oraz zgodność zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami wykonywanych przez niepubliczne domy pomocy społecznej, na podstawie umowy z organami administracji samorządowej oraz niepubliczne domy pomocy społecznej prowadzone nie na zlecenie organu administracji samorządowej
- kontroluje placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku
- weryfikuje i ocenia przekazywane przez kierowników środowiskowych domów samopomocy projekty statutów, regulaminów organizacyjnych, programów działalności i planów pracy na każdy rok
- przygotowuje projekty decyzji celem wydania lub cofnięcia zezwolenia lub zezwolenia warunkowego na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej
- rozpatruje skargi, wnioski, petycje oraz interwencje osobiste z obszaru pomocy społecznej i przygotowuje projekty odpowiedzi
- realizuje lub przygotowuje dokumentację celem zlecenia jednostkom samorządu terytorialnego lub podmiotom niepublicznym realizację zadań wynikających z programów rządowych z obszaru pomocy społecznej
- prowadzi, ogłasza i aktualizuje właściwy rejestr domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskie
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie: wyższe magisterskie na jednym z kierunków: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 4 lata w pracy pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, w: jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej, komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne
- Przeszkolenie: specjalizacja z organizacji pomocy społecznej
- Umiejętność obsługi programów pakietu Microsoft Office.
- Znajomość przepisów prawa, między innymi: ustawy o pomocy społecznej i aktów wykonawczych do ustawy, ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o kontroli w administracji rządowej.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa, umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli, umiejętność prawidłowego formułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych, umiejętność komunikacji interpersonalnej, umiejętność pracy w zespole, kreatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w kontroli,
- Prawo jazdy kat. „B”. Gotowość do kierowania samochodem osobowym, do celów służbowych,
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, lub poświadczenie na wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.
Wymagane dokumenty
Dokumenty niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Benefity
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta;
- Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
Informacje dodatkowe
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Aplikuj do: 31.10.2025 r.
W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 157235" na adres: Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251 ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze (do zapoznania w załączniku).
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: 774524329
- Adres: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Materiały
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do służby cywilnejSC_Przetwarzanie_danych_osobowych_-OUW_(1).docx 0.01MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub później
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_1081972_r_lub_później.docx 0.02MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_przed_1081972_r.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 15.10.2025 15:18 Katarzyna Branicka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marta Łobodzińska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| inspektor wojewódzki do spraw nadzoru nad realizacją zadań przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej udzielające pomocy stacjonarnej Polityki Społecznej | 3.0 | 12.11.2025 14:45 Katarzyna Branicka |
| inspektor wojewódzki do spraw nadzoru nad realizacją zadań przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej udzielające pomocy stacjonarnej Polityki Społecznej | 2.0 | 16.10.2025 13:31 Katarzyna Branicka |
| inspektor wojewódzki do spraw nadzoru nad realizacją zadań przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej udzielające pomocy stacjonarnej Polityki Społecznej | 1.0 | 15.10.2025 15:18 Katarzyna Branicka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP