Tytuł/stanowisko: starszy inspektor do spraw obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców
Dyrektor generalny ogłasza nabór:
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata
Agnieszki Wojnowskiej zam. Opole
Informacje o ofercie
Ogłoszenie nr 155793 z dnia 04.09.2025
liczba stanowisk :1
Wymiar etatu :1
Wynagrodzenie zasadnicze 5500,00 zł brutto
Warunki pracy
- Praca w siedzibie Urzędu.
- Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
- Permamentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzenie kontroli w innych urzędach)
- Zagrożenie korupcją
- Zagrożenie naciskami grup przestępczych
- Stres, presja czasu, liczba zadań do realizacji niewspólmiernie duża w stosunku do czasu pracy, ryzyko wycieku danych osobowych.
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- Obsługuje klienta w zakresie spraw dotyczących legalizacji pobytu i uzupełniania braków, pobiera odciski linii papilarnych, ustala legalność pobytu cudzoziemców w Polsce i potwierdza to wbiciem stempla do paszportu oraz przygotowuje projekty postanowień odmawiających wszczęcia postępowania,
- Przyjmuje, rejestruje w odpowiednich spisach i systemach oraz dokonuje selekcji wniosków pod kątem spełniania warunków formalnych,
- Sprawdza oraz wprowadza dane i informacje do systemów oraz aplikacji Cudzoziemiec,
- Przygotowuje projekty zawiadomień o pozostawieniu podania bez rozpoznania i odmowy wszczęcia postepowania oraz przygotowuje korespondencję do wysyłki.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskie
Wymagania
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: średnie
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji
- Uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone ważne w OUW lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość przepisów w zakresie: kpa, ustawy o cudzoziemcach oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na tym terytorium, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej,
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- Umiejętność analitycznego myślenia,
- Umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych,
- Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność
- Umiejętność współpracy z innymi pracownikami oraz pracy w zespole,
- Język obcy do wyboru: angielski, niemiecki, rosyjski na poziomie A2
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe
- Przeszkolenie z Systemu Informatycznego POBYT
- Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Język obcy do wyboru poza niezbędnym: język roboczy Unii Europejskiej, rosyjski
Wymagane dokumenty
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: średnie
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji
- Uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone ważne w OUW lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość przepisów w zakresie: kpa, ustawy o cudzoziemcach oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na tym terytorium, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów z nią powiązanych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej,
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- Umiejętność analitycznego myślenia,
- Umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych,
- Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność
- Umiejętność współpracy z innymi pracownikami oraz pracy w zespole,
- Język obcy do wyboru: angielski, niemiecki, rosyjski na poziomie A2
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe
- Przeszkolenie z Systemu Informatycznego POBYT
- Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Język obcy do wyboru poza niezbędnym: język roboczy Unii Europejskiej, rosyjski.
Benefity
Co oferujemy
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta; Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
Informacje dodatkowe
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Aplikuj do 12 września 2025
W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 155793"
na adres:
Opolski Urząd Wojewódzki,
Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251,
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 77 452 42 502
- Dokumenty należy złożyć do: 12.09.2025
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: 77 452 42 502
- Adres: Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Materiały
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych kandydata do służby cywilnejSC_Przetwarzanie_danych_osobowych_-OUW_(1).docx 0.01MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub później
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_1081972_r_lub_później.docx 0.02MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_przed_1081972_r.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 04.09.2025 00:02 Ewa Buryś
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Buryś
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| starszy inspektor do spraw: obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców | 2.0 | 29.09.2025 12:52 Katarzyna Branicka |
| starszy inspektor do spraw: obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu oraz weryfikacji braków formalnych wniosku w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział ds. Cudzoziemców | 1.0 | 04.09.2025 00:02 Ewa Buryś |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP