W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Scenariusze Lekcyjne

Zespół do spraw edukacji ekologicznej, w tym klimatycznej i promocji ekologicznych warunków życia

W ramach prac Zespołu  powstało 40 scenariuszy lekcyjnych dla szkół podstawowych i ponadpodstawowywch, dotyczących zagadnień z  ochrony i zmian klimatu. Zadanie to realizowane było w ramach utworzonych Grup Roboczych, w których skład weszli m.in. naukowcy, eksperci, praktycy, pedagodzy. Za koordynację prac Grup odpowiadali przedstawiciele organizacji młodzieżowych - Młodzieżowej Rady Klimatycznej, Młodzieżowego Strajku Klimatycznego oraz Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych PROM).

Materiały tworzą spójny program wprowadzający w problemy zmian klimatu w sześciu obszarach tematycznych: 

  • nauki o klimacie, 
  • sprzężeń zwrotnych ze szczególnym podkreśleniem bioróżnorodności, 
  • adaptacji i mitygacji, 
  • energetyki, 
  • społecznych skutków zmian klimatu,
  • źródeł informacji o klimacie. 

Autorzy wykorzystali w nich nowoczesne metody dydaktyczne, tj prace w grupie, burze mózgów, dyskusje, prezentacje, czy badania własne. Zróżnicowali także treści pod względem poziomu i objętości materiałów, po to by mogły być wykorzystane w trakcie godzin wychowawczych, ale także pozostałych lekcji, czy spotkań kół naukowych.  Przygotowany materiał, tak jak tematyka zmian klimatu, z założenia miał być więc różnorodny, ciekawy i inspirujący. Mamy nadzieję, że taki właśnie będzie w Państwa ocenie dlatego zachęcamy do zapoznania się z nimi. 

 

graf scen

 

SCENARIUSZE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Scenariusze lekcji dla klas I-III

Scenariusze lekcji dla klas IV

Scenariusze lekcji dla klas V-VI

Scenariusze lekcji dla klas VII-VIII

 

 

SCENARIUSZE DLA SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

Klimatologia Adaptacja
Sprzężenia / bioróżnorodność Społeczne skutki
Energetyka Źródła informacji

 

Oddając w Państwa ręce scenariusze zakończyliśmy pierwszy etap – prace koncepcyjne. Teraz chcielibyśmy zaprosić Państwa do drugiego - weryfikacji przygotowanych materiałów w trakcie zajęć. Zależy nam na Państwa opinii, abyśmy mogli je dopracować, żeby stanowiły wsparcie dla prowadzących. Zależy nam także na praktycznych wskazówkach, jak je realizować w przestrzeni klasy, czy szkoły.
 

ANKIETA NA TEMAT SCENARIUSZY
{"register":{"columns":[]}}