W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Innowacyjny elektromagnetyczny napęd do zelektryfikowanej energooszczędnej spedycji

Obraz3

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Innowacyjny elektromagnetyczny napęd do zelektryfikowanej energooszczędnej spedycji

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Magneto Sp. z o.o.

ikona teczki  Nazwa programu

Programy międzynarodowe

ikona gazety  Konkurs

Eurostars-2, Konkurs nr 14

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

1.556.499,00 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

933.899,65 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 2021-06-01 do 2023-05-31

Zobacz efekt naszej pracy

1
Fot. 1. Statory silnika liniowego z przełączaną reluktancją (SRLM)
w torze testowym (Walencja, luty 2023)

 

2
Fot. 2. Statory z cewkami i translator SLRM w torze testowym
(Walencja, wrzesień 2023)

 

3
Fot. 3. Silnik liniowy z przełączaną reluktancją (SRLM) jako tor testowy z platformą
(podsumowanie projektu, Walencja, listopad 2024)

 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

W projekcie wykonano elektryczny silnik liniowy z przełączaną reluktancją (SRLM) poruszający platformę kontenerową. W układzie testowym wykazano, że takie nowatorskie podejście technologiczne zapewnia doskonałą zdolność do przemieszczania ładunków w operacjach wewnątrz portowych, przy zerowej emisji CO2 i obniżonych kosztach jednostkowych. Projekt przyczynia się do rozwoju bezemisyjnego sposobu transportu ładunków o dużych gabarytach  z wykorzystaniem silnika liniowego.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Operatorzy portów kontenerowych i terminali przeładunkowych, którzy gotowi są zastosować nowoczesne rozwiązanie i jednocześnie zdekarbonizować, a także usprawnić logistykę transportu oraz przeładunków. Do grona zainteresowanych zaliczyć należy ponadto wszystkie firmy zajmujące się transportem magnetycznym typu HYPERLOOP.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Magneto było odpowiedzialne za projekt magnetowodów i ich technologiczność. Niezbędnym okazało się wykonanie demonstratora spełniającego wymagania w opisie projektu. Pozwoliło to na dostosowanie jego konstrukcji do w pełni realnych i umożliwiających powtarzalność bardzo precyzyjnych procesów produkcyjnych w skali przemysłowej. Największym wyzwaniem stało się dla nas sprostanie niezwykle wysokim wymaganiom wykonania dużych elementów magnetycznych i bardzo precyzyjnego ich montażu w torze testowym.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Niezbędna jest niezwykle precyzyjna analiza kosztów, jak również zapewnienie maksymalnie dostępnej elastyczności realizacji projektu na etapie pisania wniosku o projekt. Należy także zwrócić uwagę na właściwy dobór parametrów jakościowych wykorzystywanych podczas realizacji projektu materiałów i komponentów. W naszym przypadku dotyczyło to przede wszystkim taśm elektrotechnicznych i to nie tylko w zakresie start na przemagnesowanie ale także niezwykle małych dopuszczalnych tolerancji ich geometrycznych wymiarów.

{"register":{"columns":[]}}