W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Petycje

Petycje za lata poprzednie są dostępne na archiwalnej stronie BIP MF

Co to jest petycja

Jest to skierowane, na przykład do organu władzy publicznej, żądanie mieszczące się w zakresie jego zadań i kompetencji. Petycja może dotyczyć między innymi zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania adresata w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Adresatem petycji dotyczących zakresu działania Ministerstwa Finansów jest Minister Finansów. Szczegółowy zakres działania Ministra Finansów reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów  (Dz. U. 2022 r. poz. 939).

Jak złożyć petycję

Petycję możesz złożyć sam, może ją złożyć grupa podmiotów, może ją w Twoim imieniu złożyć pełnomocnik. Możesz też złożyć petycję w interesie innego podmiotu za zgodą tego podmiotu.

Petycję możesz:

  • przesłać listownie na adres: Ministerstwo Finansów, 00-916 Warszawa, ul. Świętokrzyska 12;
  • przesłać faksem na numer: (22) 694-39-59;
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP;
  • przesłać elektronicznie na adres: kancelaria@mf.gov.pl;
  • doręczyć osobiście na Dziennik Podawczy w godz. 8.15–16.15, który znajduje się w recepcji Ministerstwa Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 w Warszawie.

Ważne!

Petycji nie składa się telefonicznie!

Jakie informacje musi zawierać petycja

  • petycja powinna zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (np. Jan Kowalski, ul. Kwiatowa 8, 12-345 Warszawa);
  • jeśli petycja jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma;
  • w petycji, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa;
  • jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Ministra Finansów, sprawa zostanie przesłana do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.

Ważne!
Petycje, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Twoją petycję rozpatrzymy niezwłocznie. Mamy na to nie więcej niż 3 miesiące od dnia wpływu pisma do Ministerstwa. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.

 

 

Podstawa prawna petycji

Zasady rozpatrywania petycji określają przepisy:

  • Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. 2018 r. poz. 870)
  • w Ministerstwie Finansów kwestię składania skarg i wniosków reguluje Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 października 2017 r. w sprawie postępowania ze skargami, wnioskami i petycjami w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. poz. 207)

Materiały

Przykładowy formularz petycji
Przykładowy​_formularz​_petycji​_01.docx 0.03MB

KLAUZULA INFORMACYJNA  

dotycząca przetwarzania danych osobowych  w związku z wniesionymi do Ministerstwa Finansów skargami, wnioskami i petycjami

Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, Administrator informuje:

  1. TOŻSAMOŚĆ I DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Finansów, z którym można się kontaktować pisemnie kierując korespondencję na adres:

  • Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
  • skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /bx1qpt265q/SkrytkaESP
  • poczty elektronicznej: kancelaria@mf.gov.pl
  1. DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pisemnie kierując korespondencję na adres e-mail: iod@mf.gov.pl

  1. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWY PRAWNE

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia  wniosku oraz udzielenia odpowiedzi na wniosek. Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 12  RODO.

  1. INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.

  1. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3 lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.

  1. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

W odniesieniu do danych, które zostały przekazane do Administratora w związku ze skierowaną korespondencją, przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

  • dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
  • sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, osobom których dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. INFORMACJA O OBOWIĄZKU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie niezbędnym do weryfikacji tożsamości
i ustalenia przedmiotu żądania w związku z wnioskiem o realizację praw z RODO jest obowiązkowe, a w pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.

  1. INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU, W TYM PROFILOWANIU

Przetwarzane przez Administratora dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym do profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

Materiały

Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2018 r.
Zbiorcza​_Informacja​_o​_petycjach​_2018.pdf 0.54MB
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2019 r.
Zbiorcza​_informacja​_o​_petycjach​_2019.pdf 2.42MB
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2020 r.
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2020 r. .pdf 0.31MB
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2021 r.
Zbiorcza​_informacja​_o​_petycjach​_rozpatrzonych​_w​_Ministerstwie​_Finansów​_w​_2021​_r.pdf 0.55MB
Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w Ministerstwie Finansów w 2022 r.
Zbiorcza​_informacja​_o​_petycjach​_rozpatrzonych​_w​_Ministerstwie​_Finansów​_w​_2022​_r.pdf 0.28MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.02.2019 12:54 Justyna Gąsiorowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Justyna Gąsiorowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Petycje 25.0 06.05.2024 09:40 Ewa Sławińska
Petycje 24.0 29.09.2023 10:27 Iwona Bogucka
Petycje 23.0 21.08.2023 07:44 Iwona Bogucka
Petycje 22.0 22.05.2023 09:28 Przemysław Skiba
Petycje 21.0 17.01.2023 11:23 Iwona Bogucka
Petycje 20.0 17.01.2023 11:17 Iwona Bogucka
Petycje 19.0 30.05.2022 11:43 Przemysław Skiba
Petycje 18.0 25.01.2022 11:43 Iwona Bogucka
Petycje 17.0 03.01.2022 14:06 Iwona Bogucka
Petycje 16.0 03.12.2021 12:50 Iwona Bogucka
Petycje 15.0 03.12.2021 12:41 Iwona Bogucka
Petycje 14.0 10.11.2021 13:53 Przemysław Skiba
Petycje 13.0 16.08.2021 07:13 Iwona Bogucka
Petycje 12.0 16.08.2021 07:12 Iwona Bogucka
Petycje 11.0 16.08.2021 07:04 Iwona Bogucka
Petycje 10.0 11.06.2021 07:11 Iwona Bogucka
Petycje 9.0 07.04.2021 10:59 Iwona Bogucka
Petycje 8.0 22.10.2020 10:24 Iwona Bogucka
Petycje 7.0 02.06.2020 08:32 Justyna Gąsiorowska
Petycje 6.0 28.02.2020 14:31 Justyna Gąsiorowska
Petycje 5.0 31.01.2020 09:08 Piotr Pietrasik
Petycje 4.0 31.01.2020 09:04 Piotr Pietrasik
Petycje 3.0 14.01.2020 14:02 Justyna Gąsiorowska
Petycje 2.4 02.07.2019 15:14 Justyna Gąsiorowska
Petycje 2.3 02.07.2019 13:41 Justyna Gąsiorowska
Petycje 2.2 28.06.2019 14:43 Justyna Gąsiorowska
Petycje 2.1 30.05.2019 13:54 Justyna Gąsiorowska
Petycje 2.0 30.05.2019 13:51 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.9 01.03.2019 10:18 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.8 01.03.2019 10:11 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.7 01.03.2019 10:09 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.6 20.02.2019 17:44 Anna Madziar
Petycje 1.5 20.02.2019 17:41 Anna Madziar
Petycje 1.4 20.02.2019 17:40 Anna Madziar
Petycje 1.3 20.02.2019 17:37 Anna Madziar
Petycje 1.2 20.02.2019 10:00 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.1 20.02.2019 09:58 Justyna Gąsiorowska
Petycje 1.0 01.02.2019 12:54 Justyna Gąsiorowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}