W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Studenci, uczestnicy projektu AI Tech nagrodzeni na międzynarodowej konferencji Human System Interaction

28-31 lipca studentki i studenci z Politechniki Gdańskiej oraz z Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych (AI Tech), uczestniczyli w XV międzynarodowej konferencji Human System Interaction.

Studenci i studentki AI Tech, w tle #Melbourne, #HSI2022. Logotypy projektowe znak FE, barwy RP, znak KPRM, znak UE.

Konferencja naukowa zorganizowana została w Melburne (Australia), pod patronatem technicznym IEEE Industrial Electronics Society. W wydarzeniu wzięli udział reprezentanci 31 krajów prezentując ciekawe prace badawcze w większości skupione na rozwoju i zastosowaniu sztucznej inteligencji.

Nasi reprezentanci wygłosili 4 prezentacje związane z artykułami stanowiącymi efekt projektów badawczo-aplikacyjnych realizowanych w ramach projektu AI Tech. Dwie z zaprezentowanych prac zostały w sposób szczególny wyróżnione zdobywając nagrody Best Paper Award w swoich kategoriach tematycznych. Głównymi autorami pierwszej z wyróżnionych prac byli studenci specjalności uczenie maszynowe: Kamil Kaczor, Paweł Nadachowski, Maksymilian Operlejn, Artur Piastowski, Marta Zielonka. Przygotowali artykuł pt. „Comparison of image pre-processing methods in liver segmentation task” przedstawiający wyniki badań w zakresie poszukiwania optymalnej metody wstępnego przetwarzania obrazów w problemie segmentacji diagnozowania wątroby. Druga nagrodzona praca dotyczyła nowo utworzonego zbioru danych obrazów termograficznych dla potrzeb detekcji pieszych na drodze w ruchu nocnym. Studentki specjalności sztuczna inteligencja (na kierunku inżynieria biomedyczna) w składzie: Aleksandra Górska, Patrycja Guzal, Iga Namiotko, Aleksandra Wędołowska, Martyna Włoszczyńska zaprezentowały artykuły pt. „Pedestrian detection in low-resolution thermal images” oraz „AITP an AI Thermal Pedestrians Dataset”.

Przeprowadzenie badań naukowych, przygotowanie artykułów naukowych i prezentacji oraz zaprezentowanie wyników na międzynarodowej konferencji stanowiły bardzo ważne doświadczenie młodych osób na początku kariery naukowej.

Nagrodzeni studenci nie tylko nie kryli radości z uzyskanych wyróżnień, ale podkreślali ważną rolę projektu AI Tech, który jest dla nich szansą do aktywności naukowej jak i szansą do rzeczywistego udziału w całym procesie powstawania pracy badawczej i prezentacji jej rezultatów.

Przedstawiciele nagrodzonych prac podzielili się swoimi opiniami w zakresie udziału w projekcie AI Tech oraz doświadczeniem wynikającym z realizacji projektów badawczo-aplikacyjnych i przygotowania publikacji:

„Projekt AI Tech dzięki wsparciu merytorycznemu oraz finansowemu dał mi szansę uczestniczyć w konferencjach międzynarodowych i uczyć się metod badawczych oraz prezentowania rezultatów od najlepszych. Przełożyło się to na sukcesy krajowe i międzynarodowe, takie jak wyróżnienie w akademickiej szkole letniej oraz najlepszą publikację w sesji na konferencji w Australii. Uważam wsparcie projektu AI Tech za kluczowe w rozwoju mojej kariery naukowej i zawodowej.” – Marta Zielonka, studentka 3 semestru studiów magisterskich AI Tech na kierunku informatyka, specjalność uczenie maszynowe.

„Przeprowadzenie prac badawczych pod patronatem Projektu AI Tech pozwoliło mi nie tylko rozwinąć umiejętności, ale również ukończyć projekt z ogromnym sukcesem, co poskutkowało publikacją dwóch artykułów naukowych oraz wystąpieniem na międzynarodowej konferencji naukowej Human System Interaction w Melbourne (Australia). Uważam, że projekt dał mi szansę rzeczywistego udziału w całym procesie pracy badawczej, jakim było utworzenie bazy danych obrazów termograficznych przygotowanego do detekcji pieszych na drodze w nocy. Dzięki projektowi mogłam uczestniczyć w każdym etapie tworzenia pracy, co obejmowało: stworzenie systemu pomiarowego od podstaw, kolekcjonowanie bazy danych oraz trening algorytmów sztucznej inteligencji. Moim zdaniem projekt oferuje cenne wsparcie dla młodych osób, ponieważ otwiera wiele drzwi, między innymi do rozpoczęcia kariery naukowej. Wystąpienie na międzynarodowej konferencji z pewnością było dla mnie wartościowym doświadczeniem, dającym wiele możliwości i nowych znajomości, które w przyszłości mogą przyczynić się do międzynarodowej współpracy naukowej.” – Martyna Włoszczyńska, studentka 3 semestru studiów magisterskich AI Tech na kierunku inżynieria biomedyczna, specjalność sztuczna inteligencja.

„Nagroda na międzynarodowej konferencji to dla mnie i mojego zespołu ogromne wyróżnienie i zastrzyk motywacji do realizacji kolejnych projektów. Ważnym aspektem było odpowiednie zaplanowanie pracy, której kolejne etapy były rozłożone w czasie. Niezbędne w tym okazało się doświadczenie mentora, który wspierał nas we wszelkich kwestiach merytorycznych i organizacyjnych. Forma projektu badawczego skłaniała nas do samodzielnej pracy i pozwalała na rozwój w aspektach sztucznej inteligencji, które uważaliśmy za najbardziej fascynujące. Dowolność ta była jednocześnie największym wyzwaniem, ponieważ zmuszała nas, by na bieżąco stawiać sobie cele i je realizować, ale w ogólnym rozrachunku usamodzielniło nas to i przygotowało do przyszłych prac naukowych.” – Marta Zielonka, studentka 3 semestru studiów magisterskich AI Tech na kierunku informatyka, specjalność uczenie maszynowe.

„Praca badawcza, którą realizowałam była stosunkowo złożona, dlatego kluczowa była tu nieoceniona pomoc mentora, który pomagał mojej grupie w każdym etapie projektu oraz dawał wiele cennych wskazówek. Według mnie forma organizacji przedmiotu poświęconemu projektowi badawczo-aplikacyjnemu była odpowiednia, ponieważ motywowała do aktywnej pracy nad projektem, samoorganizacji, stawiania sobie wyzwań oraz czynnego raportowania efektów pracy. Prezentacja na międzynarodowym forum konferencji HSI w Melbourne była dość dużym wyzwaniem, ponieważ wiązała się z koniecznością dogłębnego przygotowania merytorycznego, jednak otrzymane wyróżnienie za najlepszy artykuł z pewnością wynagrodziło nakład pracy włożony w ukończenie projektu.” – Martyna Włoszczyńska, studentka 3 semestru studiów magisterskich AI Tech na kierunku inżynieria biomedyczna, specjalność sztuczna inteligencja.

Studentki i studenci uczestniczyli również w wizycie studyjnej w laboratoriach badawczych uniwersytetu La Trobe w Melburne. Odwiedzili dwa kampusy uczelni, brali aktywny udział w warsztatach oraz zaprezentowali swoje tematy badawcze. Wysłuchali również wielu prezentacji w zakresie projektów naukowych realizowanych przez grupy z uniwersytetu La Trobe, w szczególności związane z wdrażaniem technologii w przemyśle.

Pobyt zarówno udział w konferencji jak i udział w wizycie studyjnej pomógł studentom zebrać szereg nowych doświadczeń tak cennych na początku kariery naukowej. Zarówno studenci jak i towarzyszący im mentorzy wskazywali, że taka forma wsparcia ze strony projektu AI Tech jest niezwykle cenna.

 

Projekt „Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych” (Al Tech) jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
 

{"register":{"columns":[]}}