Deklaracja dostępności serwisu Gov.pl
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu gov.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2019.08.05
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2021.01.20
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Status ten dotyczy części wspólnych serwisu - w szczególności układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Publikują oni oddzielne deklaracje dostępności, w których można znaleźć informacje dotyczące dostępności treści i dane do kontaktu, aby użytkownicy serwisu Gov.pl mogli zgłaszać problemy z dostępnością cyfrową.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2021.01.20
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022.10.24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Anny Prażuch - na adres e-mail dostepny.gov@mc.gov.pl lub telefonicznie +48 22 250 01 15.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
W takim żądaniu prosimy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Departamentu Spraw Obywatelskich:
- pisemnie - na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa lub w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15), przy al. J. Ch. Szucha 14,
- pocztą elektroniczną - na adres kontakt@kprm.gov.pl,
- przez system ePUAP,
- faksem - na nr +48 22 695 82 04,
- skargi i wnioski można składać także ustnie - do protokołu, który w czasie spotkania sporządza pracownik Departamentu Spraw Obywatelskich.
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących,
- wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - jednak można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.
Do obiektu KPRM przy ul. Królewskiej 27 można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Parking przed budynkiem znajduje się w strefie płatnego parkowania, a przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.
Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.
Dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06.
Dojazd metrem: stacja Metro Świętokrzyska.
W budynku KPRM przy ul. Królewskiej 27 zamontowano system TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
System składa się z:
- zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu. Komunikat ten zawiera informacje użyteczne dla osoby odwiedzającej, takie jak opis wejścia do budynku, informacje, gdzie jest recepcja czy okienko pocztowe;
- aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja ta pozwala też zapoznać się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - można ją pobrać w Google play lub App store .
Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie i są przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony – osoby z niepełnosprawnościami mogą tu zgłosić, że potrzebują pomocy.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, co pozwala osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić osobom słabowidzącym poruszanie się.
W holu głównym A znajduje się platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową - poruszającym się na wózkach - dostęp do sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózkach, znajdują się na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
Podczas załatwiania spraw w urzędzie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Osoby, które potrzebują skorzystać z tej usługi, powinny zgłosić tę potrzebę co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
W KPRM przy ul. Królewskiej 27 obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Więcej informacji o dostępności Kancelarii dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się na stronie Informacja o dostępności KPRM dla osób z niepełnosprawnościami.
Aplikacje mobilne
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów posiada aplikacje mobilne:
Obie aplikacje są częściowo zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.