Deklaracja dostępności serwisu Gov.pl
Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Portal RP.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak atrybutów alt przy grafikach (ikonach) dekoracyjnych
- Nadmiarowe opisy alternatywne elementów dekoracyjnych w banerze
- Błędne lub nieprecyzyjne opisy alternatywne grafik powtarzających się na każdej stronie (np. flag, log)
- Wyłącznie wizualne listy – bez odpowiedniej struktury na poziomie kodu
- Błędna kolejność nagłówków
- Przypisanie do informacji tekstowych nadmiarowej roli ”alert”
- Brak umieszczenia elementów listy w nadrzędnym znaczniku 'ul'
- Błędne kodowanie i działanie rozwijania i zwijania sekcji w mapie strony
- Błędna struktura przycisków do nawigowania po mapach
- Błędna struktura i działanie komponentu oceny przydatności strony
- Brak uporządkowania listy materiałów do pobrania w liście semantycznej
- Brak wiązania części pól w logiczną całość za pomocą fieldset
- Nieprawidłowa kolejność elementów w filtrach wyszukiwarek
- Nielogiczne umiejscowienie przycisku rozwijania i zwijania treści bannera (tylko widok mobilny i powiększony)
- Błędna instrukcja dotycząca obsługi przycisku aplikuj w ofertach pracy
- Część pól formularzy nie określonego atrybutu autocomplete
- Oznaczanie fokusem klawiatury pojedynczych linków bez żadnej treści
- Brak unikalnych nazw dla powtarzających się elementów nawigacyjnych typu nawigacja, stopka itp.
- Wiele linków o identycznej treści prowadzących do różnych stron
- Treść linków graficznych ukryta przed czytnika ekranu (dotyczy pojedynczych stron)
- Brak spójności brzmienia linku „Zaloguj” – diametralna zmiana treści linku w układzie desktop i mobile
- Błędna struktura przycisków do nawigowania po mapach
- Nielogiczna kolejność i działanie funkcji i treści module filtrowanym wiadomości (dotyczy strony GDDKiA)
- Brak spójności między widoczną a zgłaszaną przez czytnik ekranu nazwą linku do materiału do pobrania
- Nieprawidłowa kolejność i działanie elementów w filtrach wyszukiwarek
- Błędna instrukcja dotycząca obsługi przycisku aplikuj w ofertach pracy
- Błędna instrukcja obsługi pola wyszukiwarki zgłaszana przez czytnik ekranu (dotyczy rejestrów)
- Wprowadzający w błąd placeholder w polach data – wskazuje rozdzielanie danych „/” podczas gdy niezbędna „.”
- Błędne kodowanie przycisków i linków w module paginacji (stronicowania) wyników
- Błędne kodowanie modułu zakładek
- Pojedyncze id o nieprawidłowej treści/formie
- Dublowanie id w pojedynczych miejscach
- Błędne kodowanie i działanie rozwijania i zwijania sekcji w mapie strony
- Błędna struktura przycisków do nawigowania po mapach
- Zbędne dublowanie metod ukrywania elementów dekoracyjnych przed czytnikami ekranu
- Błędne kodowanie przycisków i linków w module paginacji (stronicowania) wyników
- Błędne kodowanie modułu zakładek
- Błędne kodowani przycisków do rozwijania i zwijania dodatkowych opcji w wyszukiwarkach
- Błędne kodowanie i działanie komponentu „na skróty” (wyłącznie w widoku mobilnym i powiększonym)
- Sztuczne dopisanie obsługi klawiaturą dla elementów nieinteraktywnych (m.in. części nagłówków, komórek tabel)
- Brak tytułów dla ramek z odtwarzaczem filmu wideo
- Pojedyncze pola odwołujące się do nieistniejących id
- Nieprawidłowe kodowanie część komponentów rozwijanych tzw. accordion
- Nadmiarowe atrybuty aria – bez żadnej treści i odwołujące się do nieistniejących id
- Błędna konstrukcja przycisków do obsługi modułu „karuzela”
- Błędne kodowanie i działanie pola z wyborem wielu opcji combobox z elementami chip
- Nieprawidłowa kolejność i działanie elementów w filtrach wyszukiwarek
- Błędne kodowani przycisków do rozwijania i zwijania dodatkowych opcji w wyszukiwarkach
- Błędne kodowanie i działanie komponentu „na skróty” (wyłącznie w widoku mobilnym i powiększonym)
- Brak informacji o wyniku filtrowania zgłaszanych dla czytnika ekranu po przeładowaniu
- Brak zgłaszania przez czytnik ekranu informacji o wynikach wyszukiwania
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o autorską metodę badawczą. Wyniki badania przedstawia raport z audytu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony możesz zgłosić do Zespołu portalu - mejlowo dostepny.gov@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 22 250-01-15.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strona lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strona lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż do kierownictwa naszego urzędu:
Ministerstwo Cyfryzacji
- listownie: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
- mailowo: kancelaria@cyfra.gov.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
- mObywatel dla systemu Android - sprawdź jej deklarację dostępności.
- mObywatel dla systemu iOS - sprawdź jej deklarację dostępności.
Dostępność architektoniczna
Opis placówki Ministerstwo Cyfryzacji przy ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Wejścia do budynku
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Wejście główne A – jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących.
- Z lewej strony wejścia znajduje się podjazd dla wózków.
- Zewnętrzne drzwi wejściowe do holu budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie.
- Za drzwiami znajduje się punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji, ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramką z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.
- W holu po lewej stronie znajduje się kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) oraz recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji znajduje się pętla indukcyjna.
- Na prawo od wejścia znajduje się winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym na parter części A budynku.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji znajdują się sale konferencyjne, które są w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście B – nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Prowadzą do niego czterostopniowe schody, bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
- Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi znajduje się śluza oraz drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
- Na lewo od wejścia znajduje się recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się za recepcją w części budynku (C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
- Lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm.
Korytarze i ciągi komunikacyjne
- W budynku nie ma planów tyflograficznych z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.
- Korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku.
- W ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą.
- Drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille'a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.
Inne udogodnienia
- W budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
- Sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Łazienka i toaleta
W budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Drzwi do toalety otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie znajduje się zamontowana linka do wzywania pomocy.
- W toalecie znajduje się przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.
- Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.
- Wniosek o tłumacza polskiego języka migowego można składać od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00.