W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania „Mama – Kobieta Sukcesu” przełamała stereotypowe myślenie o sukcesie i kobietach.

Fundacja Priorytety i Fundacja Bo Warto przeprowadziły kampanię społeczną, której głównym celem było uświadamianie jak ważną i trudną pracę wykonują mamy - kobiety sukcesu. Podstawą było przeprowadzenie badań społecznych, które potwierdziły, że dla 86% Polaków najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny, że wymaga to wysiłku i umiejętności. Jednocześnie kobiety zajmujące się domem są negatywnie postrzegane, a sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie.

PPR2021_Fundacja Bo Warto i Priorytety

– Bycie mamą to piękne zajęcie, pełne wzruszeń i radości. Ale to też ciężka praca. Konieczne jest poświęcenie czasu, wysiłku, posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Mama musi wykonywać wiele różnych zadań i często kilka w tym samym czasie – mówi Anna Bosak, prezes Fundacji Priorytety, która była organizatorem kampanii społecznej. – Dbanie o prawidłowy rozwój dzieci, zdrowie, wygląd, kształtowanie charakteru, nauka kultury i zasad społecznych, wspieranie w wyzwaniach emocjonalnych – to tylko niektóre z nich. Wymaga to dobrej organizacji pracy, kreatywności, wytrwałości, radzenia sobie z presją czasu i stresem – czyli umiejętności miękkich, najbardziej pożądanych przez pracodawców. Sukcesem mam jednak jest nie tylko wykonanie wszystkich zadań, ale przede wszystkim szczęście rodzinne, poczucie satysfakcji z robienia ważnych rzeczy, miłość, którą dają innym i którą same otrzymują. Bycie mamą niesamowicie rozwija człowieka, kształtuje charakter i porządkuje priorytety.

Sukces można odnieść w domu

Choć każda mama dobrze wie, jakiego zaangażowania wymaga prowadzenie domu i opieka nad dziećmi, często jest to zaskoczeniem nawet dla ich mężów. Dlatego fundacja uznała, że potrzebne jest uświadomienie na poziomie społecznym jak ważną i piękną pracę wykonują kobiety jako mamy. To praca nie tylko dla dobra ich rodzin, ale tak naprawdę: całego społeczeństwa. To w domu dzieci zdobywają najwięcej umiejętności, uczą się życia, świata, rozumienia zasad społecznych, ale też samych siebie.

Reklama społeczna i konkurs

W ramach kampanii, poza reklamą społeczną, został przygotowany też konkurs dla mam. Jego celem było pokazanie kobiet, które czują się kobietami sukcesu, mając szczęśliwą rodzinę, ale też potrafią opowiedzieć o tym, ile pracy to wymaga. Do wygrania było 60 voucherów na weekend dla dwóch osób w wybranych hotelach w Polsce ze strefą spa i 60 voucherów na zestaw kosmetyków. Podjęto również współpracę z wybranymi influencerkami, w mediach ukazały się artykuły i wywiady, co pomogło w wywołaniu dyskusji społecznej na temat tego, czym jest sukces w życiu.

Mama kobietą sukcesu

Efekty kampanii zaskoczyły samych organizatorów

Na potrzeby kampanii została przygotowana dedykowana strona www, działania były również na bieżąco relacjonowane na stronie Fundacji Priorytety na Facebooku. Łącznie materiały przygotowane w ramach kampanii zostały wyświetlone prawie 3,5 mln razy – na portalach społecznościowych i stronach parentingowych. Sam spot spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, obejrzało go w dwóch wersjach językowych 150 tys. osób. W ramach konkursu nadesłano 226 materiałów pokazujących w piękny sposób macierzyństwo, ogromną siłę i miłość mam. Ale to nie zasięgi były największym sukcesem. – Dla mnie największą wartością były liczne komentarze kobiet, które mówiły i pisały, że dzięki kampanii same doceniły swoją pracę – mówi Anna Bosak.

- Raz jeszcze dziękuję za docenienie mojego filmu. Tworzenie go sprawiło mi ogromną radość. Po publikacji odzywały się do mnie znajome mamy, które mówiły, że dodał im skrzydeł, że teraz widzą, że ich codzienna ciężka praca ma sens i jest ważna i muszą zacząć się za tą ciężką pracę doceniać. Także takie akcje mają sens. – napisała jedna z uczestniczek konkursu.

***

Projekt „Mama – Kobieta Sukcesuzostał zorganizowany w ramach konkursu „Po pierwsze Rodzina!” z inicjatywy Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Demograficznej. Fundacja Priorytety powstała, żeby upowszechniać wiedzę o wartości zaangażowania rodzinnego i wspierać osoby, które te zadania realizują. Fundacja Bo Warto od wielu lat prowadzi liczne działania wspierające rodziny i ich rozwój.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}