Projektujemy nową drogę dla pieszych i rowerzystów na DK67
04.08.2025
Podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego na zadaniu, polegającym na budowie drogi dla pieszych i rowerzystów na drodze krajowej nr 67 odc. Szpetal Górny - Włocławek. Projektowany odcinek będzie miał długość 2,6 km.
Wykonawcą dokumentacji zostało biuro MBZ Andler z Włocławka, a kwota kontraktu wynosi 452 885,89 zł brutto. Planowana droga dla pieszych i rowerzystów będzie miała swój początek od ronda na skrzyżowaniu DK67 i drogi wojewódzkiej nr 562 w m. Szpetal Górny, następnie będzie biegła na południe ulicą Wiślaną i kończyć się będzie na skrzyżowaniu z ul. Dobrzyńską. W ramach zadania zostaną przebudowane zjazdy i oświetlenie. Na całym odcinku wybudowany zostanie kanał technologiczny oraz odwodnienie.
Zakończenie prac projektowych nastąpi do końca 2026 roku. Budowę drogi dla pieszych i rowerów zaplanowaliśmy w 2027 roku.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID)
PBID jest pierwszym samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach programu działania będą ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej, a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Priorytetem jest bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych poprzez m.in. ich doświetlenie, oznakowanie czy budowę azyli.
Tylko w ub.r. w woj. kujawsko-pomorskim wybudowaliśmy łącznie 7 km nowych ścieżek pieszo-rowerowych. Obecnie trwa budowa chodnika na DK10 w miejscowości Zawały o dł. 1,6 km oraz ronda w m. Mokre na DK55. W przygotowaniu są kolejne ścieżki pieszo-rowerowe: DK15 Elzanowo - Szychowo (1,9 km); DK67 Fabianki - Szpetal Górny (4,4 km) czy DK10 Zielonczyn - Kruszyn (2,6 km), na której budowę w lipcu ogłosiliśmy przetarg.