W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stan przygotowania zadań na sieci dróg krajowych

24.02.2023

Poza inwestycjami z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu budowy 100 obwodnic nieustannie przygotowujemy, a następnie realizujemy, szereg zadań mających na celu modernizację dróg i poprawę bezpieczeństwa. Poniżej prezentujemy stan przygotowań zadań na sieci, których realizację planujemy w najbliższych latach.

DK67 Szpetal Górny

W woj. kujawsko-pomorskim zarządzamy ponad 1000 km dróg krajowych, które utrzymujemy i rozbudowujemy poprawiając wygodę i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Proces inwestycyjny zaczyna się od starannie przeprowadzonych prac przygotowawczych, których finałem, a zarazem najkrótszą częścią, jest sama budowa. W zależności od rodzaju i skali zadania jest to przede wszystkim opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, przeprowadzenie szeregu uzgodnień i analiz. Skala danego zadania wymagać może też opracowania raportu o oddziaływaniu na środowisko (ROŚ) i uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prezentujemy stan przygotowań zadań na sieci. 

Poszerzenie autostrady A1 Toruń - Włocławek

35-kilometrowy odcinek autostrady A1, od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ, zostanie w przyszłości poszerzony o trzeci pas ruchu. Wykorzystamy do tego szeroki pas rozdziału pozostawiony w trakcie budowy autostrady. Rozbudowa ma związek z prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu na A1, które nastąpi m.in. w związku z przeniesieniem w przyszłości ruchu tranzytowego relacji Szczecin - Warszawa z autostrady A2 na drogę ekspresową S10. W styczniu 2022 r. Minister Infrastruktury zatwierdził Program Inwestycji na prace przygotowawcze. Zakres tych prac obejmie opracowanie dokumentacji projektowej koniecznej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) oraz jej uzyskanie. 9 lutego br. otworzyliśmy oferty w przetargu na dokumentację. Zgłosiło się dziewięciu wykonawców, których oferty wahają się między 2,8 a 6,3 mln zł. 

Aktualny etap: Trwa przetarg na dokumentację 

Długość: 34,8 km 

Planowane lata budowy: 2029-31

Rozbudowa DK91 Toruń - Łysomice

Rozbudowa DK91, na północ od Torunia, poprawi komfort przejazdu i bezpieczeństwo. Rozbudowa w najbliższych latach jest niezbędna, ponieważ wzdłuż trasy i w jej okolicy następuje rozkwit zabudowy jednorodzinnej, na skutek czego ruch lokalny miesza się z tranzytowym. W grudniu 2021 r. Minister Infrastruktury podpisał Program Inwestycji, dzięki czemu w maju 2022 r. ogłosiliśmy przetarg na dokumentację projektową i nadzór. 23 sierpnia 2022 r. podpisaliśmy umowę z firmą Multiconsult Polska z Warszawy. Wartość kontraktu to 3,6 mln zł. W ramach zadania powstanie niemal 4-kilometrowa droga w przekroju 2x2. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe 

Długość: 3,8 km 

Planowane lata budowy: 2026-27 

Rozbudowa DK25 Obodowo - Mąkowarsko

Droga krajowa nr 25 z Tryszczyna w stronę Sępólna Krajeńskiego w najbliższych latach przejdzie znaczne zmiany. Zadaniem, które jest najbliżej realizacji, jest rozbudowa odcinka Obodowo - Mąkowarsko wraz z obejściem m. Dziedno od strony zachodniej. Wykonawcą dokumentacji jest firma Roden Road Design Polska. 23 lutego br. uzyskaliśmy DŚU. W IV kwartale 2023 r. planujemy ogłoszenie przetargu na budowę. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe

Długość: 9,3 km

Planowane lata budowy: 2024-25

Rozbudowa DK25 Mąkowarsko - Tryszczyn

Planujemy rozbudować lub poprowadzić częściowo nowym śladem także dalszy odcinek DK25 z Mąkowarska do Tryszczyna. Realizacja będzie podzielona na pięć odcinków. W marcu 2022 r. Minister Infrastruktury zatwierdził programy inwestycji na zadania obejmujące odcinki Buszkowo, Buszkowo - Koronowo, Koronowo - Stopka, Stopka - Tryszczyn, a w maju na odc. Mąkowarsko - Buszkowo. Ogłaszanie przetargów na dokumentację rozpoczęliśmy jeszcze w ubiegłym roku. 27 grudnia 2022 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i nadzór nad realizacją rozbudowy DK25 w m. Buszkowo. Wartość umowy to 2,8 mln zł netto. Czas na realizację zadania wynosi 32 miesiące. 12 stycznia br. otworzyliśmy oferty na dokumentację dla odcinka Buszkowo - Koronowo. Oferty wahają się pomiędzy 1,9 a 3,6 mln zł. 23 lutego br. otworzyliśmy oferty w przetargu na dokumentację dla odcinka Koronowo - Stopka. Sześciu wykonawców złożyło oferty w kwocie od 2,8 do 4,5 mln zł. Jeszcze w I kwartale br. planujemy ogłoszenie podobnego przetargu na odc. Stopka - Tryszczyn, a ogłoszenie przetargu na dokumentację projektową dla odcinka Mąkowarsko - Buszkowo planujemy w II kwartale br.  

Aktualny etap: Trwają przetargi na dokumentację (dwa odcinki), prace projektowe (jeden odcinek), lub przygotowania do ogłoszenia przetargu (dwa odcinki) 

Długość: łącznie 22 km 

Planowane lata budowy: 2025-28 (w zależności od odcinka) 

Rozbudowa DK15 ul. Sikorskiego - Tama Brodzka

Zadanie to stanowi trzeci etap rozbudowy DK15 w Brodnicy i obejmie ponad 4 km wylotu w kierunku Nowego Miasta Lubawskiego. Powstanie nowa, wzmocniona jezdnia, a na jej całej długości piesi będą mieli do dyspozycji nowy chodnik. Poprzednie zadania doprowadziły do rozbudowy odcinka zaczynającego się w Tywoli, a następnie 1,5 km drogi wraz z budową estakady o dł. 540 m nad torami kolejowymi oraz z dwoma rondami. Realizacja tych zadań pozwoliła wyprowadzić ruch tranzytowy ze ścisłego centrum Brodnicy. Wykonawcą dokumentacji obecnie przygotowywanego, trzeciego etapu, jest Biuro Projektowo-Konsultingowe Kontrakt. W styczniu 2023 r. uzyskaliśmy decyzję środowiskową i kontynuujemy prace projektowe polegające na opracowaniu materiałów do wniosku o wydanie decyzji ZRID. Ogłoszenie przetargu na realizację planowane jest w IV kwartale br. 

Aktualny etap: opracowanie materiałów do wniosku o wydanie ZRID

Długość: 4 km 

Planowane lata budowy: 2024-25 

Rozbudowa i wzmocnienie DK91 na odcinku Toruń - Włocławek

Jest to drugi etap rozbudowy DK91. Wykonawcą dokumentacji jest firma Voessing Polska. Zadanie jest na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej. Wniosek rozpatruje gmina Aleksandrów Kujawski. Prowadzimy również dalsze uzgodnienia w sprawie inwestycji. Ogłoszenie przetargu na realizację w trybie Projektuj i buduj planujemy w roku 2024, a zakończenie prac w 2028 r. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe oraz postepowanie środowiskowe

Długość: 22 km 

Planowane lata budowy: 2024-28 

Rozbudowa skrzyżowania DK15 i DK552 w Grębocinie

W celu zwiększenia przepustowości i zwiększenia bezpieczeństwa planujemy rozbudowę DK15 w Grębocinie od ul. Toruńskiej do ul. Nad Strugą. Nowa droga będzie miała po dwa pasy w obie strony, wyspy kanalizujące i wydzielone pasy skrętne. Wykonawcą dokumentacji jest biuro SD Projekt z Poznania. DŚU została uzyskana i obecnie trwa uzyskiwanie uzgodnień i pozwoleń w zakresie urządzeń i infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.  Ogłoszenie przetargu na prace budowlane planujemy w IV kw. br. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe 

Długość: 1 km 

Planowane lata budowy: 2024-25 

Rozbudowa DK10 Lubicz

Zadanie dotyczy rozbudowy skrzyżowania z ul. Nową i Lipnowską oraz ul. Dworcową i ma na celu udrożnić ruch o wysokim natężeniu na wylocie z Torunia w Lubiczu. W kwietniu 2022 r. ogłosiliśmy przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej i nadzór autorski, a 5 sierpnia 2022 r. podpisaliśmy umowę z biurem projektowym Schuessler - Plan Inżynierzy z Warszawy na kwotę 1,5 mln zł. W II połowie br. planujemy złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe 

Długość: łącznie 0,8 km 

Planowane lata budowy: 2025-26 

Rozbudowa DK67 Lipno - Radomice

Planujemy rozbudowę i podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś odcinka DK67 o długości niemal 3 km począwszy od mostu na rzeką Mień w Lipnie. Wykonawcą dokumentacji jest firma Voessing Polska. Trwają prace nad ROŚ. Po zakończeniu prac przygotowawczych planujemy ogłoszenie przetargu jeszcze w IV kwartale br. 

Aktualny etap: Trwają prace projektowe oraz postepowanie środowiskowe

Długość: 2,7 km 

Planowane lata budowy: 2023-24 

Rozbudowa skrzyżowania DK55 z drogami powiatowymi 1351C i 1357C w m. Mokre

W zeszłym roku zakończyliśmy budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Grudziądz - Mokre. Teraz przygotowujemy dalszą rozbudowę DK55 w m. Mokre o rondo w miejscu obecnego skrzyżowania z drogami powiatowymi. W grudniu 2022 r. Minister Infrastruktury uzgodnił Program Inwestycji na realizację zadania. Ogłoszenie przetargu na budowę planujemy jeszcze w I kwartale br. 

Aktualny etap: Przygotowania do przetargu na realizację 

Długość: 0,5 km 

Planowane lata budowy: 2023-24 

Nowe ciągi pieszo-rowerowe

W ramach przygotowywanych zadań planujemy także powstanie nowych ciągów pieszo-rowerowych na DK25 odc. Brzoza - Nowa Wieś Wielka (przetarg w tym roku); DK67 Szpetal Górny - Włocławek (przetarg w tym roku); DK15 Elzanowo - Szychowo (trwa przetarg na dokumentację); DK10 Zielonczyn - Kruszyn (trwa przetarg na dokumentację), Zawały (trwa przetarg na dokumentację), Lipno. Łączna długość wymienionych ciągów w przygotowaniu wynosi ponad 16 km. 

Powstaną nowe ekrany

Przy autostradzie A1 oraz drodze ekspresowej S10 powstaną dodatkowe ekrany akustyczne. 16 maja 2022 r. podpisaliśmy umowę z biurem projektowym TRASA na zaprojektowanie i nadzór nad budową dodatkowych ekranów przy S10 Bydgoszcz Błonie - Bydgoszcz Południe. Wartość umowy to 366 tys. zł. W II kw. br. planujemy ogłoszenie przetargu na ich budowę. 

26 stycznia br. podpisaliśmy umowę z firmą MR-CAT na budowę dodatkowych ekranów przy autostradzie A1 z Torunia do gr. z woj. łódzkim. Wartość robót to 28 mln zł. 

Doświetlenia przejść dla pieszych

W ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w całym regionie planujemy doświetlić łącznie 620 przejść dla pieszych na drogach krajowych. Są one podzielone na 26 zadań, z których obecnie 13 jest na etapie przygotowania. Wszystkie doświetlenia planujemy wykonać do końca 2024 roku. 

Zadania mostowe

Przygotowujemy także kolejne zadania mostowe, takie jak prace konserwacyjno-remontowe mostu w Chełmnie w ciągu DK91 na rzece Wiśle, remont mostu przez rzekę Orlą w ciągu DK10 oraz remont mostu przez rzekę Mień w ciągu DK67. W I kwartale br. planujemy ogłoszenie przetargów na realizację prac remontowych. 

Jesienią 2022 r. zakończyliśmy także montaż siatek zabezpieczających przestrzeń międzyobiektową na wszystkich obiektach administrowanych przez Oddział GDDKiA w Bydgoszczy. Wyjątkiem jest wiadukt na węźle Bydgoszcz Południe, na którym siatka zabezpieczająca pojawi się w ramach budowy drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń (lata 2023-26). 

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}