W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wskazaliśmy wykonawców obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego

26.04.2024

Konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud złożyło najkorzystniejszą ofertę na realizację dwóch obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25. Nowe trasy powstaną w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

DK25. Rondo w Kamieniu Krajeńskim. Tu wjedziemy na obwodnicę miasta

Realizację dłuższej z dwóch obwodnic, która wyprowadzi ruch tranzytowy z Sępólna Krajeńskiego, konsorcjum wyceniło na 115 377 076 zł.  Z kolei budowę krótszej trasy, omijającej Kamień Krajeński, na 43 249 160 zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą jeszcze przed wakacjami.

Obwodnica Sępólna Krajeńskiego, o długości 6,4 km, na początku przejdzie mostem nad ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępolenka mostu. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.

Z kolei obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie mieć długość ok. 2,5 km. Prowadzić będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko m. Orzełek.

Obwodnice wyprowadzą ruch z ścisłego centrum obu miejscowości, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin. Będą wybudowane w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a prace budowlane planowane są na lata 2026-28. 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}