W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Łącznik północny do obwodnicy Opatowa - bliżej podpisania umowy z wykonawcą

17.11.2021

Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu na projekt i budowę łącznika północnego do obwodnicy Opatowa, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy, które planujemy jeszcze w tym roku.

Mapa obwodnicy Opatowa w ciągu S74 i DK9 oraz przebieg łącznika DK74

Oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie nowego, 3-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74 złożyło 10 wykonawców. Komisja przetargowa oceniła jako najkorzystniejszą ofertę firmy Mostostal Warszawa opiewającą na około 57,5 mln zł. 

Połączenie z obwodnicą Opatowa  

Dzięki budowie łącznika północnego, stanowiącego uzupełnienie 12-kilometrowej, aktualnie projektowanej dużej obwodnicy Opatowa, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski oraz Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta. Obie inwestycje, obwodnica w ciągu S74 i DK9 oraz łącznik północny, zrealizowane zostaną w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.   

Dodatkowe odciążenie dla miasta, krótszy czas podróżowania   

Łącznik północny połączy węzeł Opatów na DK9 (planowany w ramach obwodnicy Opatowa) z DK74 w okolicy Adamowa. Projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. 

{"register":{"columns":[]}}