W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu DK74 z budowaną obwodnicą Opatowa

13.03.2025

Rozpoczynamy włączenie nowego wiaduktu, który powstał nad drogą ekspresową S74 realizowaną w ramach obwodnicy Opatowa do drogi krajowej nr 74 w Jałowęsach. Obiekt wybudowany został w ciągu nowego przebiegu DK74. Od dzisiaj w tym miejscu obowiązują kolejne zmiany organizacji ruchu, dlatego apelujemy o zwracanie szczególnej uwagi na nowe, tymczasowe oznakowanie.

Budowa obwodnicy Opatowa

W miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania DK74 z obwodnicą Opatowa, czyli odcinkiem S74, droga krajowa zyska nowy przebieg i będzie poprowadzona wiaduktem nad trasą ekspresową. Nowy i obecny przebieg DK74 skomunikowany będzie poprzez budowane rondo. W związku z budową nowego układu komunikacyjnego ruch z DK74 w Jałowęsach przełożony został dzisiaj na tymczasowy bypass, który umożliwi płynny ruch w obu kierunkach. W tym miejscu obowiązywał wcześniej ruch wahadłowy. Od dzisiaj taka organizacja ruchu (ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną) obowiązuje w Jałowęsach na fragmencie poprzedzającym bypass (od strony Kielc). Na lokalny objazd skierowany został także ruch z zamkniętego fragmentu pobliskiej drogi gminnej.

Wykonawca obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 i łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa przygotowuje się do zakończenia zimowej przerwy kontraktowej (przypadającego na połowę marca). Na 3-kilometrowym łączniku północnym rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy nawierzchni. Wykonawca jeszcze w 2024 roku udostępnił dla ruchu lokalnego dwa z trzech wiaduktów wybudowanych nad realizowanym, nowym przebiegiem DK74, a także rondo na włączeniu do istniejącej DK74. 

Na budowie samej obwodnicy Opatowa trwają przygotowania do kontynuacji robót bitumicznych. Jeszcze w 2024 roku podbudowa bitumiczna ułożona została na odcinkach stanowiących około 75 proc. dwujezdniowej trasy głównej. W 85 proc. ułożona została przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Układanie ostatniej warstwy ścieralnej rozpocznie się wiosną. Wykonane zostały także konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad. Udostępnione zostały już dwa nowe ronda na DK9. 

Prace na budowie łącznika północnego zakończą się w drugim kwartale br., a planowane zakończenie robót na dużej obwodnicy to III kwartał br. Wcześniej, w miarę postępu prac, wdrażać będziemy kolejne ułatwienia w ruchu lokalnym. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}