W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jaśniej na zebrach. Doświetlamy przejścia na drogach krajowych

29.09.2023

52 przejścia dla pieszych doświetliliśmy w ostatnim czasie na drogach krajowych w woj. lubelskim. Planujemy kolejne inwestycje w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID).

DK12, doświetlone przejście dla pieszych w Maryninie

PBID w woj. lubelskim

Na terenie woj. lubelskiego program obejmuje ponad 500 przejść dla pieszych na drogach krajowych nr 2, 12, 17, 19, 48, 63, 68, 74, 76 i 82. Będą one oświetlone, wyposażone w strefy przejściowe, azyle, dodatkowe znaki oraz dojścia.

Część inwestycji już zrealizowaliśmy, a kolejne planowane są w 2024 i 2025 roku. Zakończyły się już prace przy doświetleniu 38 przejść na DK12 na odcinkach między Piaskami a Dorohuskiem. Doświetliliśmy też 10 przejść na DK74 oraz cztery na DK2. Stopniowo będziemy modernizować kolejne przejścia na pozostałych drogach krajowych woj. lubelskiego. Trwa opracowywanie dokumentacji technicznej na doświetlenie przejść na DK17, DK19, DK48, DK82, DK63, a także DK74, DK76 oraz DK82. Jesienią ogłosimy przetargi na odświetlenie kolejnych przejść na drogach krajowych nr 2, 19 i 68.

Skrzyżowania, ścieżki, chodniki

W ramach PBID przebudowujemy także skrzyżowania, budujemy chodniki i drogi rowerowe. W przyszłym roku planujemy ogłoszenie przetargu na przebudowę skrzyżowania w miejscowości Sobieszyn (pow. puławski). Przebudowy doczeka się także skrzyżowanie DK82 z DW838 w miejscowości Głębokie w pow. łęczyńskim, gdzie powstanie rondo. W sierpniu podpisaliśmy umowę z wykonawcą na realizację tej inwestycji w systemie Projektuj i buduj.

Podpisaliśmy też umowę na opracowanie dokumentacji na budowę ścieżki pieszo-rowerowej w Sławacinku Starym oraz na budowę drogi dla pieszych i rowerów w miejscowości Wysokie przy DK2 (pow. bialski). Wybudujemy też chodnik oraz ścieżkę rowerową w Radzyniu Podlaskim oraz miejscowości Bojanówka na DK63. W planach jest także budowa chodników, ciągów rowerowych oraz przejść dla pieszych na DK76 w Łukowie (ul. Łapiguz) i okolicach. Cała inwestycja prowadzona będzie na długości ok. 8 km. Podpisaliśmy już umowę na wykonanie dokumentacji. 

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Głównym celem Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podejmowane w ramach Programu działania są ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej – a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Program określa cele i priorytety inwestycyjne, wskazuje poziom i źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Program jest spójny ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}