W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Złożyliśmy wniosek o ZRID dla kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

13.12.2022

Na dwa tygodnie przed zakładanym terminem do Wojewody Lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla fragmentu drogi ekspresowej S19. Dotyczy on odcinka od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego.

Złożyliśmy wniosek o ZRID dla kolejnego odcinka trasy Via Carpatia. Dotyczy on odcinka od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego.

Umowę na zaprojektowanie i budowę tego odcinka szlaku Via Carpatia podpisaliśmy w lutym br. Inwestycję realizuje firma Strabag za ok. 391,5 mln zł. 

Gotowy projekt, w planach budowa

Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Zgodnie z umową wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracował dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie przez Wojewodę Lubelskiego decyzji ZRID. Wydanie tej decyzji umożliwi nie tylko rozpoczęcie budowy, ale także procesu odszkodowawczego dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości przewidzianych pod drogę. Zakończenie budowy planowane jest w drugiej połowie 2025 r. 

W ramach inwestycji

W ramach zadania przewidziana jest budowa ok. 13,7 km drogi ekspresowej od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do końca obecnej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Obwodnica, poza dwoma węzłami, jest drogą jednojezdniową i w ramach inwestycji zyska na odcinku ok. 6,2 km drugą jezdnię. Przebudowane zostaną też łącznice węzłów Międzyrzec Podlaski Północ oraz Międzyrzec Podlaski Południe. Z kolei węzeł Łukowisko, łączący ten odcinek trasy Via Carpatia z autostradą A2, powstanie w ramach realizacji jednego z odcinków autostrady.  

Ekspresowa obwodnica

W ramach inwestycji zaprojektowanych zostało także sześć obiektów inżynierskich, w tym przejście dla dużych zwierząt i wiadukt nad linią kolejową. Wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Halasy i MOP Tuliłów), drogi dojazdowe i lokalne. Istniejąca obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}