W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwodnica Pisza - za nami kolejny ważny etap prac

30.06.2025

Z udziałem przedstawicieli m.in. Ministerstwa Infrastruktury, samorządów, a także Warmińsko-Mazurskiego Biura Planowania Przestrzennego, Komendy Wojewódzkiej Policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) dla obwodnicy Pisza. To kluczowy moment, który kończy etap prac przygotowawczych i umożliwia przejście do kolejnej fazy inwestycji, czyli ogłoszenia przetargu w systemie Projektuj i buduj.

Mapa przedstawia różne drogi w północnej części Polski, obejmując miasta takie jak Elbląg, Olsztyn, Grudziądz, Łomża i Ostrołęka. Różne typy dróg są oznaczone kolorami: czerwonym dla dróg ekspresowych (ekspresowe), niebieskim dla dróg krajowych (krajowe), czarnym dla dróg wojewódzkich (wojewódzkie) i szarym dla innych dróg. Na mapie znajdują się również symbole wskazujące ważne miejsca, takie jak lotniska i przeprawy promowe. Wyróżnione trasy to m.in. S7, S51, S16, DK58/63 obwodnica Pisza.

Podczas posiedzenia ZOPI projektant przedstawił przygotowaną dokumentację, czyli tzw. Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R etap II) dla budowy obwodnicy w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63. 

Decyzja środowiskowa już jest

We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU), złożonym w lipcu 2023 roku, wśród kilku zaprezentowanych wariantów przebiegu drogi, jeden wskazaliśmy jako preferowany. To wariant 2C omijający miasto od strony zachodniej i południowej o długości 7,4 km. Został on oceniony jako najkorzystniejszy pod względem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym w przeprowadzonej analizie wielokryterialnej. To ten wariant zatwierdziła decyzja środowiskowa. 

Przetarg i realizacja

Obwodnica Pisza zostanie wybudowania jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czterema rondami, łączącymi trasę główną z istniejącym układem komunikacyjnym. Wybudowanych zostanie siedem obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad linią kolejową oraz most na rzece Pisa. 

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Pisza zamierzamy ogłosić w III kwartale br. Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2027 r. 

Program budowy 100 obwodnic w województwie warmińsko-mazurskim

Obwodnica Pisza w ciągu DK58 i DK63 jest jedną z pięciu zaplanowanych do realizacji w województwie warmińsko-mazurskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. 

Pozostałe to drogowe obejścia: 

- Smolajn w ciągu DK51 (oddana do ruchu w 2022 r.), 

- Gąsek w ciągu DK65 (trwają prace budowlane, planowany termin zakończenia to II kw. 2027 r.), 

- Szczytna w ciągu DK53/57/58 (trwają prace przygotowawcze, planowany termin realizacji w latach 2027-2031), 

- Olsztyna i Dywit w ciągu DK51 (trwają prace przygotowawcze, planowany termin realizacji w latach 2027-2031). 

Na liście rezerwowej Programu budowy 100 obwodnic jest obwodnica Dobrego Miasta w ciągu DK51. Ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych nastąpi pod warunkiem uzyskania finansowania na budowę. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}