W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Postęp realizacji Mazurskiej Pętli Rowerowej przy drogach krajowych

15.09.2021

W kwietniu podpisaliśmy umowy na wykonanie pięciu zadań w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej. Są to zadania zlokalizowane przy drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego o łącznej długości ok. 16,3 km i wartości 14,5 mln zł.

Droga rowerowa o żwirowej nawierzchni, biegnąca wzdłuż drogi na nasypie. Po prawej stronie zabudowania.

Zakres i lokalizacja zadań

Mazurska Pętla Rowerowa zakłada wytyczenie i utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości około 300 km. W pasach dróg krajowych, czyli w zakresie, za który odpowiada GDDKiA, wykonujemy prace na łącznej długości około 16,3 km, z czego około 8 km to będą drogi rowerowe. Zadania realizowane przez GDDKiA zlokalizowane są na terenie powiatów węgorzewskiego, giżyckiego, mrągowskiego oraz piskiego. Obejmują one:

  • budowę około 7 km wydzielonych dróg rowerowych (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
  • budowę około 1 km wydzielonych dróg rowerowych z chodnikiem (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
  • budowę kładki rowerowej w Okartowie (droga krajowa nr 16),
  • remont około 1 km chodników wzdłuż drogi krajowej nr 16 w Mrągowie, Probarku i Okartowie,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i M. Skłodowskiej-Curie w Mrągowie (droga krajowa nr 16),
  • budowę dwóch zatok autobusowych: na drodze krajowej nr 59 w miejscowości Canki i na drodze krajowej nr 63 w miejscowości Pozezdrze,
  • wykonanie oznakowania trasy.

Co już zostało zrobione?

Oprócz skrzyżowania w Mrągowie, gdzie jeszcze trwają czynności przygotowawcze do przebudowy sygnalizacji świetlnej, prace toczą się we wszystkich lokalizacjach. Na budowie ciągów pieszo-rowerowych w Wilkasach zakończyły się roboty przygotowawcze, natomiast w Pozezdrzu i Węgorzewie wykonano nasypy, wykopy, krawężniki. W Mrągowie wzdłuż DK16 na odcinku 400 m wykonano nasypy, wykopy, ustawiane są krawężniki i obrzeża. Także na DK16 w Probarku zrobione zostały nasypy, wykopy oraz jedna strona obrzeża. Trwają już prace przy podbudowie stabilizowanej cementem. W Prawdowie zostały wykonane podbudowy do ułożenia masy bitumicznej.

Przy budowie ciągu pieszo-rowerowego w Rynie wykonano już nasypy, toczą się prace przy układaniu podbudowy stabilizowanej cementem oraz z kruszywa. Na ukończeniu są roboty brukarskie. Na etapie przygotowania do robót branżowych związanych  z przebudową kolizji energetycznej są prace związane z budową kładki w Okartowie. Podpisano także porozumienie z Wodami Polskimi dotyczące bezpłatnego przekazania terenu w związku z budową kładki dla rowerzystów i przekazano teren. Natomiast na budowanej w Okartowie ścieżce rowerowej wykonana jest już podbudowa z kruszywa. W Jeglinie przestawiono słupy telekomunikacyjne oraz wykonano warstwę wiążącą i ścieralną, natomiast w Maldaninie zakończono prace budowlane, do wykonania pozostało jeszcze oznakowanie. Większość z wyżej wymienionych zadań zakończy się w grudniu bieżącego roku, jedynie oddanie kładki w Okartowie planowane jest na marzec 2022 roku.

Finansowanie zadania

Mazurska Pętla Rowerowa to część strategii Wielkich Jezior Mazurskich 2020. Przedsięwzięcie realizowane będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2014-2020. Instytucją zarządzającą RPO jest Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a beneficjentem Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie. GDDKiA jest partnerem tego projektu. Koszt inwestycji, w części realizowanej przez GDDKiA, zostanie sfinansowany ze środków budżetu państwa.

Materiały

Plan orientacyjny Mazurskiej Pętli Rowerowej
MPR​_orientacja.jpg 4.15MB

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}